Forum Stowarzyszenia
Ja też. Utwierdzam się w przekonaniu, że warto tu zaglądać
Bardzo pięknie dziękuję.
Na stronie warszawa.wiki - Kolej Jabłonowska
napisali Dodatkową konkurencją dla linii stał się przebudowany w 1932 roku Wał Miedzeszyński
To może własnie w 32 r. przedłużono do Otwocka jeśli Wał stał się konkurencją dla ciuchci.
Ale czy to pewna data?
http://www.kolejkamarecka.pun.pl/gallery.php?pid=8976
PS. na jeziorowa.fora.pl/osiedle-zerzen
jest taka informacja
1928-1929 Na Wale Miedzeszyńskim ułożono twardą nawierzchnię z kamienia
· 1900 Kontynuacja prac zabezpieczających Pragę przed wylewami Wisły. Niestety prace te nie zabezpieczały a nawet zwiększały zagrożenie powodziowe na terenie wsi Las i Wawra;
· 1902-5-21 Nowy plan zabezpieczenia terenu od Saskiej Kępy do Zerznia ze strony Wisły. Wał był przewidziany na wodę o wysokości 7 metrów. Koszt budowy 550 tysięcy rubli. Z powodu wysokich kosztów drobni rolnicy z terenów objętych planem odmówili zgody na budowę;
· 1902-7 Akcje agitacyjne mające na celu uzyskanie zgody na budowę wału przynoszą skutek i zmieniają nieprzyjazne nastawienie mieszkańców;
· 1903 Klęska powodzi uniemożliwia podjecie prac nad budową wału;
· 1904 Klęska nieurodzaju;
· 1905-3-11 Uchwalono na zebraniu gminnym w Wawrze stanowisko w sprawie budowie wału. Mieszkańcy zobowiązali się do płacenia po 1 rublu od każdej morgi przez 30 lat począwszy od 1 stycznia 1907 roku. Roboty podzielono na 3 etapy. W pierwszym etapie zabezpieczono teren od Miedzeszyna do wsi Las i Bluszcze. Budowa zaplanowana i wykonana niestarannie spowodowała znaczne podniesienie się wód gruntowych na terenie Lasa;
· 1911 Zakończenie budowy Wału Miedzeszyńskiego;
http://osiedlezerzen.waw.pl/index.php?o … &Itemid=41
I jeszce ciut o Wale jest tutaj, ale trzeba się wyłuskac z całości
http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=31&t=121298
Jako ciekawostkę można podać iż np.droga prowadząca z Warszawy w kierunku Puławy-Dęblin (obecny Wał Miedzeszyński) była brukowana
lekr napisał:
wonsbelfer napisał:
....
Codzienna gazeta handlowa 15-16 MAJA 1938 R. - donosi:
....Np. w centrum miasta wolno jechać z szybkością do 40 klm na godzinę, natomiast na Wale Miedzeszyńskim,
gdzie ruch zwłaszcza na jesieni, w zimie i na wiosnę jest bardzo słaby,
obowiązuje przepis 30 klm na godzinę (przedtem 15 klm na godz.),
przy czym przepis ten jest wysunięty daleko po za granice miasta....
Bóg zapłać.
Christfox'ie Czcigodny - gdyby było to łatwe - nie prosiłbym o pomoc.
wonsbelfer napisał:
....
Codzienna gazeta handlowa 15-16 MAJA 1938 R. - donosi:
....Np. w centrum miasta wolno jechać z szybkością do 40 klm na godzinę, natomiast na Wale Miedzeszyńskim,
gdzie ruch zwłaszcza na jesieni, w zimie i na wiosnę jest bardzo słaby,
obowiązuje przepis 30 klm na godzinę (przedtem 15 klm na godz.),
przy czym przepis ten jest wysunięty daleko po za granice miasta....
Jak widać po masowym odzewie, może być ciężko
Daros napisał:
w 2004
Dobrodzieju, żarty sobie Acan ze mnie robisz, a mnie ta informacja jest nader potrzebna. Chodzi - rzecz jasna - o lata 1930.
w 2004
Kto wie kiedy dokładnie przedłużono Wał Miedzeszyński do Otwocka, nadając mu formę drogi "pierwszorzędnej" (według nomenklatury z map drogowych II RP). Czy była to nawierzchnia betonowa (jak na niemieckich autostradach czasów Adolfa, czy naszej drogi do Wyszkowa budowanej w 1937 pod kierunkiem inż. Karmelika).
Łaknę wiedzy na temat nawierzchni, dat budowy, projektanta/budowniczego....