Gdyby ktoś jeszcze nie widział, link jest gdzieś na dole tej strony: http://kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic. … 4704#p4704 . Rzecz - od razu widać - piękna, a po bliższym przyjrzeniu się, nachodzą człowieka refleksje. Jak to u mnie - niespójne ;)
Plik ma w nazwie rok 1930 i na pierwszy rzut oka trudno w to wątpić. Nie ma linii średnicowej, jest za to uruchomiona w roku 1929 linia do Palmir. Tak gwoli ścisłości, opisana jest jako kolej do Palmir, ale - zgodnie z legendą - kończy się w Dąbrowie. Dalej biegnie na mapie odcinek planowany - jak to przy ówczesnym entuzjaźmie (gdzie te czasy, poważnie) było modne i praktykowane. Na tej podstawie, zapewne można by było datować mapę na rok 1928-29.
I tu mam dwie drogi: - uznając tę datę, mocno dziwić się temu, co widzę gdzie indziej (albo) - na podstawie tamtego, kwestionować rzetelność aktualizacji mapy - kiedykolwiek by nie została wydana
Gdzie indziej widzę bowiem coś takiego:
Moja legenda do powyższego obrazka jest taka:
1 - linia Struga-Zegrze (rozebrana w roku 1923) 2 - bocznica do Nadmy (rozebrana na początku lat trzydziestych) 3 - odgałęzienie do folwarku Czarna Struga (rozebrane nie wiadomo kiedy ;) - na pewno przed rokiem 1931) 4 - zwrotnica - która na innych mapach znajduje się kilkaset metrów dalej w stronę Radzymina
Odsapnę trochę i będę pisać dalej :)
|