Ogłoszenie

Aktualności - www.facebook.com/sopw.kolejka.marecka                                   Aktualności - www.facebook.com/sopw.kolejka.marecka                            

Apel – pomóżmy rodzinie Temlerów w poszukiwaniu pamiątek


#1 25.11.2009 00:29:51

michel

Moderator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 17.03.2007
Posty: 543

Warszawa-Praga

króciutki typowy reportaż ze stacji Warszawa -Praga z roku 1972.
http://www.tvp.pl/retro/tak-to-bylo/mig … tart_rec=8
Nic specjalnego (choć parowóz zawsze warto pooglądać), ale może kogoś zainteresuje.

Offline

 

#2 25.11.2009 18:54:06

Mechanik Jarząbek

Moderator

Zarejestrowany: 9.03.2007
Posty: 1527

Re: Warszawa-Praga

Nic specjalnego? Obejrzeć nieistniejącą Pragę to nic specjalnego? Ty2 ex ZSRR i Ty45 - rarytasiki.

Offline

 

#3 25.11.2009 21:43:39

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11742
WWW

Re: Warszawa-Praga

Obejrzałem pod silnikiem IE - ale to mi niewiele daje, cóż za przyjemność z samego oglądania. Pod ff pokazuje się pierwsza klatka a później czarno to widzę i w dodatku wiesza się przeglądarka. Jadowita jakaś ta strona


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#4 25.11.2009 21:50:45

Mechanik Jarząbek

Moderator

Zarejestrowany: 9.03.2007
Posty: 1527

Re: Warszawa-Praga

Teigreki dwójki i czterdziestki piątki. SP45. A dla miłośników motoryzacji Syrenki i Ursusy ...... nowiutkie.

Offline

 

#5 25.11.2009 22:00:25

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11742
WWW

Re: Warszawa-Praga

Widziałem - ale co to za radość, nie móc zapisać


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#6 6.12.2009 20:22:50

michel

Moderator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 17.03.2007
Posty: 543

Re: Warszawa-Praga

Jako uzupełnienie do tego filmiku-seria zdjęć z NAC:
http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/13 … 222da5fb0/

Offline

 

#7 6.12.2009 20:53:11

Mechanik Jarząbek

Moderator

Zarejestrowany: 9.03.2007
Posty: 1527

Re: Warszawa-Praga

Kapitalne. To była Kolej!! Wielkie dzięki

Offline

 

#8 6.12.2009 22:10:33

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11742
WWW

Re: Warszawa-Praga

Tak między nami, od jakiegoś czasu zastanawiam się nad lokalizacją tego wątku. Może jednak "Inne koleje"? Chyba, że jest jakiś powód, by go trzymać w części niepublicznej.

A zdjątka, owszem...


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#9 7.12.2009 00:39:18

michel

Moderator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 17.03.2007
Posty: 543

Re: Warszawa-Praga

To oczywiście moja wina. Nie bardzo wiedziałem gdzie go umieścić, a ponieważ miał to być tylko link, trafił tu.  Ponieważ wątek się rozrasta, chyba dobrze  by było umieścić go tak, jak proponujesz w Innych kolejach.

Offline

 

#10 31.12.2009 12:53:52

enejeio

konto usunięte na prośbę użytkownika

Skąd: Wrzeciono
Zarejestrowany: 18.11.2009
Posty: 360
WWW

Re: Warszawa-Praga

Warszawa Praga z 1877 - widok jak z dzikiego zachodu

http://www.kolejkamarecka.pun.pl/_fora/kolejkamarecka/gallery/150_1262260297.jpg
Z albumu O. Budrewicza, Warszawa przedwczorajsza, s. 47.


Ukončite prosím výstup a nástup, dveře se zavírají

Offline

 

#11 7.11.2012 13:24:10

afmks

Użytkownik

Skąd: w drodze
Zarejestrowany: 12.01.2010
Posty: 326

Re: Warszawa-Praga

W lipcu zapuściłem się w krzaki ))))) Okazało się, że to Warszawa Praga... Nawet nie tyle stacja co pozostałości po głównych warsztatach Kolei Nadwiślańskiej, później Kolei Nadwiślańskich, PKP, Ostbahnu, znowu PKP... Dzisiaj to co pozostało znika po cichu. Zapraszam do obejrzenia, niektórych budynków może już nie zobaczymy:

http://s47.radikal.ru/i117/1211/c4/d87963f2cf75.jpg
Wartownia i dawna główna brama na teren warsztatów.

http://i070.radikal.ru/1211/0a/0dc38c4d4432.jpg
Wejście do wartowni. Kiedyś Oliwska biegła przed wschodnią elewacją, dzisiaj przeskoczyła na zachodnią. Tak już czasami ulice mają

http://s018.radikal.ru/i526/1211/71/8584ae8e1bd9.jpg
Wartownia od północy. W głębi - zółty budynek to nadbudowana część niegdyś parterowego ambulatorium.

http://s017.radikal.ru/i418/1211/31/b70bda6f1372.jpg
Nieco dalej budynek określany jako administracyjny. Słyszałem też wersję, że był to dom dyrekcji warsztatów. Dzisiaj są tu mieszkania komunalne.

http://s017.radikal.ru/i429/1211/35/943a5bc72e2a.jpg
Wejście do tegoż budynku administracyjnego.

http://s017.radikal.ru/i443/1211/e3/7a60f187895a.jpg
Południowo zachodni ryzalit.

http://i074.radikal.ru/1211/1b/96c50c205e6a.jpg
Ostatnie chwile łaźni kolejowej. Jako, że jestem leniwy - w tym miejscu skopiuję fragment tekstu. Ponieważ jest mojego autorstwa, pozwolę sobie w ten sposób zaoszczędzić czas na stukanie palcami:
"Większość budynków powstała przy okazji budowy linii kolejowej Kowel - Warszawa - Mława (granica pruska) w latach 1876 - 1877. Warsztaty te były bardzo rozbudowane przez Niemców w ramach przygotowań do ataku na Związek Sowiecki. Niestety, ci sami Niemcy wycofując się z Warszawy niemal kompletnie zniszczyli ogromny kompleks budynków warsztatów, lokomotywowni itp. Dlatego tym bardziej cenne są pozostałości tego co doczekało dnia dzisiejszego.

Ponieważ teren jest bardzo atrakcyjny pod zabudowę mieszkaniową, po cichu te budynki są niszczone - pomaga w tym ich peryferyjna lokalizacja. Obiekty te mają najczęściej założone karty, lecz nie są wpisane do rejestru zabytków. Procedura trwa - dlatego, pospiesznie są likwidowane.

W ostatnich dniach wyburzona została łaźnia kolejowa na Oliwskiej. Obiekt wybudowano w latach dwudziestych, jego cechy jednak stanowiły o wielkim stopniu unikalności. Do budowy użyto modnej w tym czasie szarej cementowej cegły, nie użyto jednak obowiązujących w ówczesnej architekturze kolejowej form dworkowych ani nieco późniejszych modernistycznych. Obiekt detalami nawiązywał do wcześniejszych budynków z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych dziewiętnastego wieku. Drugiego takiego precedensu chyba wówczas nie było! Tym bardziej, że "carska" architektura przemysłowa w tym czasie mogła być uważana za bardzo de mode...

Proces ten trwa już od dawna, tyle tylko, że do tej pory było to zatracanie substancji historycznej przez modernizacje, rozbudowy, docieplenie itp. Kompletnie zatracono budynek danego ambulatorium kolejowego nadbudowując je i tynkując. Obok niego w pięknym stanie zachował się budynek portierni. Hale napraw lokomotyw a w zasadzie ich pozostałości też zostały ocieplone i otynkowane - w niczym nie przypominają pierwowzoru. Co prawda była to architektura lat czterdziestych ubiegłego wieku, niemniej ciekawa. "


http://i049.radikal.ru/1211/c4/79dc5b4ad71a.jpg
W tym miejscu pozdrawiam operatora koparki Pan w sposób bardzo uprzejmy upewniał się czy nie jest mi w stanie w czymś pomóc. Nie mógł niestety...

http://s019.radikal.ru/i610/1211/33/31eab32802b2.jpg
Carskich (te tylko mnie interesowały) budynków jeszcze nieco pozostało. Jak długo? To podobno miała być remiza strażacka ale tak naprawdę kto tam wie )))

http://s019.radikal.ru/i630/1211/da/0f9bc852f491.jpg
Ten sam budynek... jeśli dobrze pamiętam, dzisiaj jest tam jakaś hurtownia.

Budynki warsztatów:
http://i069.radikal.ru/1211/05/aa1114b9488f.jpg

http://s017.radikal.ru/i437/1211/4a/7d59fa8b8a2c.jpg

http://s56.radikal.ru/i154/1211/92/9baee2b16ca1.jpg

http://s017.radikal.ru/i419/1211/6d/e9972a52590b.jpg

http://s51.radikal.ru/i134/1211/e4/f5909bdb68bf.jpg


Ot, taki sobie lipcowy spacer odbyłem





Na koniec deserek. Pozostałości około czterdziestu EZT w służbie samochodowej konkurencji, czyli czterdzieści garaży:

http://s48.radikal.ru/i120/1211/4f/e965f930d5c0.jpg

http://s017.radikal.ru/i414/1211/af/468d408e5407.jpg

http://s48.radikal.ru/i119/1211/5d/8d68d5b3c66c.jpg

http://s019.radikal.ru/i638/1211/fd/e7486210c815.jpg

http://s52.radikal.ru/i136/1211/4d/3adef4c8285a.jpg

http://s55.radikal.ru/i150/1211/b3/93586beb93b1.jpg

Ostatnio edytowany przez afmks (7.11.2012 13:25:04)


Блаженны те, которым нечего сказать и, несмотря на это, всё равно молчат

Dawne dworce kolejowe na pocztówkach:
https://www.facebook.com/Afmks

Offline

 

#12 7.11.2012 19:19:38

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11742
WWW

Re: Warszawa-Praga

Tak blisko mnie, a tak mi tam daleko... Jakiś czas temu miałem trochę czasu i zajrzałem tam - ale samochodem i bez aparatu, żadne zwiedzanie. Urzekła mnie ta okolica, jednak wciąż mi spada z planu


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#13 7.11.2012 23:00:14

afmks

Użytkownik

Skąd: w drodze
Zarejestrowany: 12.01.2010
Posty: 326

Re: Warszawa-Praga

Musiałem dzisiaj z telefonu zrzucić zdjęcia bo już miejsca zabrakło))) Nabrałem takiego dziwnego nawyku, że robię nim takie niby fotografie wszystkiego co się nie rusza - dlatego i tych kilka budyneczków załapało się na moją kartę pamięci. Okazja więc była, żeby to tutaj wrzucić. Przy okazji tej okazji ( ) przypomniałem sobie o kilku dziwnych miejscach w których się włóczyłem. Pewnie się nimi jeszcze pochwalę.

Tak naprawdę te zdjęcia powstały nieprzypadkowo. Moja znajoma z pewnej redakcji, jako że był sezon ogórkowy, poprosiła mnie o podrzucenie jakichś tematów. Wsiadłem więc w 115, później w KM albo SKM ... i tak dojechałem na Bródno czyli Pragę Przy okazji ktoś od konserwatora tam się tłumaczył, łaźni i tak już nic nie pomogło... czy innym budynkom pomoże? Przypuszczam, że wątpię (cytując Wiecha). Post w temacie przybył? Przybył


Блаженны те, которым нечего сказать и, несмотря на это, всё равно молчат

Dawne dworce kolejowe na pocztówkach:
https://www.facebook.com/Afmks

Offline

 

                                 Czasy takie, że na fb też trzeba trochę istnieć - zajrzyjcie do nas i tam. A tu jesteśmy już od dobrych dziesięciu lat :)                                

adres IP


Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora