Forum Stowarzyszenia
Użytkownik
Nowe wchodzi. Niedługo zaczniemy cieszyć się ulicą Nowowiatraczną.
http://www.youtube.com/watch?v=tpcNzYvF … re=related
http://siskom.waw.pl/obwodnica-sr-wschod.htm
Szczerze mówiąc ręce mi opadają Rozumiem obwodnicę Warszawy, ale trasa szybkiego ruchu w samym sercu przedwojennej dzielnicy kosztem zniszczenia jej niepowtarzalnego charakteru??? Uniwersam znika, pętla na rondzie Wiatraczna również. Zapewne pod młot pójdzie niejedna kamienica, nie mówiąc już jak przetrwa to zabytkowa piekarnia Rajcherta...
(...)Efektem tej większej inwestycji będzie stworzenie ważnego międzydzielnicowego ciągu drogowego, dostosowanego do przelotowego ruchu samochodowego osobowego i ciężarowego(...)
To znaczy, że ulica Wiatraczna stanie się przelotówką dla tirów????? Tak doskonałego pomysłu dawno już nie widziałam.
Zostaną poprzecinane na pół ulice Kobielska, Nizinna, Paca i oddzieleni od siebie ich mieszkańcy. Jest to sztuczne stworzenie dwóch oddzielnych dzielnic. Jedyne przejście na odcinku Grochowska-tory kolejowe przewidziano na wysokości ulic Dwernickiego-Szaserów. Proszę oceńcie to sami.
Offline
administrator
Teraz mam się zastanawiać? Nie może to poczekać do lata?
Tu są różne aspekty. Szkoda cichego zakątka (chociaż, jaki on tam cichy, nie przesadzajmy, akurat otoczenie Wiatracznej do takich najcichszych i najładniejszych w okolicy nie należy), ale miasto ma swoje prawa. Nie jest rzeczą szybką, miłą ani tanią, przedostanie się z Targówka na Grochów. Asfaltowa Strażacka nieco ten dystans skróciła, ale wciąż jest marnie - a w linii prostej to raptem ze dwa kilometry (nad torami brakuje dosłownie kilometra, właśnie sprawdziłem). Akurat połączenie okolic ronda z Targówkiem Fabrycznym jest tym, na czym bardzo mi zależy i czego - miastu też - ogromnie brakuje. Inną kwestią jest intensywny ruch ciężarowego tranzytu przez Warszawę - to skandal, z którym już dawno powinno coś zostać zrobione. I z pewnością taki akurat ruch na tej trasie nie powinien mieć miejsca. Jak będzie, możemy sobie wyobrazić
Niestety, w mieście inwestycje komunikacyjne bywają przykre. Starzyński też chciał wyburzyć kawał Muranowa pod trasę N-S. A przebicie Bonifraterskiej? Coś za coś.
Offline