Forum Stowarzyszenia
Użytkownik
Offline
Użytkownik
Powiem brzydko - byłeś ślepy ;-) Choć porównując te fotki ze starszymi widać, że zima "zrobiła swoje" i teraz odsłoniętych zostało nieco więcej tych szyn.
Offline
Zima i ruch się zintensyfikował
Z tą ślepotą to nie do końca tak - zazwyczaj reperowali to na wiosnę, jak się zima skończyła, więc było widoczne przelotnie,
a w tym roku wyjątkowo długo czekają z takimi prowizorkami
Offline
Użytkownik
Ruch się na tyle tu zintensyfikował, że ul. Żelazna przez większą cześć dnia... stoi I nie sądzę aby tutaj ktoś specjalnie coś z tym zrobił - w końcu po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra czeka nas m.in. poszerzenie ul. Prostej. A pieniędzy w budżetach ZMID i ZDM za dużo nie ma...
Offline
Użytkownik
Dzięki - to już wiem, że jestem za mało spostrzegawczy
Ale czy to oznacza, że tory są pod asfaltem na całej długości, aż do Solidarności?
Offline
administrator
Nietrudno w to uwierzyć, w końcu to był schyłek lat sześćdziesiątych. Pewnie im się nie chciało wyrywać, uzasadnienia ekonomicznego też to nie miało, bo wówczas nic nie posiadało takowego . Zamknęli linię, zalali tory asfaltem i po sprawie.
Offline
Użytkownik
Teraz mają poszerzać Prostą, zapewne przy tej okazji przebudują to skrzyżowanie - te fragmenty ze zdjęć pewnie wytną...
A przy okazji - co jeszcze po tramwajach zostało na Żelaznej? Wydaje mi się, że haki po trakcji na elewacjach, w kilku miejscach są takie - coś jeszcze?
Offline
miglanc
Kilka oryginalnych kratownicowych słupów trakcyjnych też jeszcze stoi.
Offline
Użytkownik
roox napisał:
Kilka oryginalnych kratownicowych słupów trakcyjnych też jeszcze stoi.
Słusznie, są. W kiepskim stanie, boję się, że je kiedyś wymienią. Jeden drewniak też tam stoi, chyba przy skrzyżowaniu z Ogrodową.
Offline
administrator
Tu znajdziesz spis - być może nie do końca kompletny - pozostałości sieci trakcyjnej na Żelaznej: http://www.kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic.php?id=608
Offline
Użytkownik
chrisfox napisał:
Tu znajdziesz spis - być może nie do końca kompletny - pozostałości sieci trakcyjnej na Żelaznej: http://www.kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic.php?id=608
Doskonałe, dzięki!
Offline
Użytkownik
chrisfox napisał:
Nietrudno w to uwierzyć, w końcu to był schyłek lat sześćdziesiątych. Pewnie im się nie chciało wyrywać, uzasadnienia ekonomicznego też to nie miało, bo wówczas nic nie posiadało takowego . Zamknęli linię, zalali tory asfaltem i po sprawie.
Tory asfaltem, to sporo później zostały zalane. Na przykład dopiero w roku 1994 usunięto łuki w al. "Solidarności" oraz w Aleje Jerozolimskie. Niestety byłem jeszcze za mały aby wtedy fotografować... Na szczęście mam starszych kolegów
Jeremy napisał:
Teraz mają poszerzać Prostą, zapewne przy tej okazji przebudują to skrzyżowanie - te fragmenty ze zdjęć pewnie wytną...
Wytną. Ale taka niestety jest kolej rzeczy. Akurat szyny na ul. Żelaznej co i rusz widać podczas wszelakich wykopków. Są za to ulice, gdzie dużo bym dał aby tam taka szyna się ukazała A "drewniak" przy Ogrodowej na pewno nie jest tramwajowy.
roox napisał:
Kilka oryginalnych kratownicowych słupów trakcyjnych też jeszcze stoi.
Nawet więcej niż kilka
BTW: ostatnio zniknęły słupy z Powązkowskiej - ktoś zarejestrował może kiedy dokładnie się to stało?
Offline
Użytkownik
lipton napisał:
Tory asfaltem, to sporo później zostały zalane. Na przykład dopiero w roku 1994 usunięto łuki w al. "Solidarności" oraz w Aleje Jerozolimskie. Niestety byłem jeszcze za mały aby wtedy fotografować... Na szczęście mam starszych kolegów
Bardzo chętnie bym zobaczył te zdjęcia
BTW: Ja jestem z tych, co żałują tej linii. Powinna być, i na Żelaznej, i na Chłodnej.
A "drewniak" przy Ogrodowej na pewno nie jest tramwajowy.
Tak, on elektryczny, nawet chyba tam są izolatory jeszcze.
Nawet więcej niż kilka
BTW: ostatnio zniknęły słupy z Powązkowskiej - ktoś zarejestrował może kiedy dokładnie się to stało?
Te kratownicowe słupy są czasem wylane betonem do wysokości ponad metra - czy to powojenny patent na wzmocnianie?
Offline
Użytkownik
Co do zdjęć, to zapewne w stosownym czasie zostaną opublikowane w stosownej książce
A co do słupów, to przeca muszą one być solidnie posadowione. Dlatego na dole używa się betonu. Nie jest to jednak raczej patent powojenny...
Offline
Moderator
Ja pamiętam jeszcze, że od strony Leszna tory były już odcięte, natomiast od alej, jeszcze długo istniały nie usunięte zwrotnice i skrzyżowanie torów (wyjazd z Żelaznej na wprost do pętli na Starynkiewicza).Myślę,że usuwanie starych torów z jezdni, zawsze wiąże się z utrudnieniami w ruchu, a o kwestiach finansowych już nie wspomnę.Dlatego łatwiej zalać wszysko asfaltem i po sprawie.
A pro po torów, to nie wiem czy zauważyliście, ze w Warszawie,bardzo często, odcinki torów po za jezdnią układa się szynami kolejowymi?Czyżby tak było taniej?(Miałem porównanie z Wrocławiem, tam wszędzie, nawet poza jezdnią tory są układane szynami tramwajowymi.)
Ostatnio edytowany przez Wierzbowa (31.05.2013 08:47:09)
Offline
Użytkownik
Wierzbowa napisał:
Ja pamiętam jeszcze, że od strony Leszna tory były już odcięte, natomiast od alej, jeszcze długo istniały nie usunięte zwrotnice i skrzyżowanie torów (wyjazd z Żelaznej na wprost do pętli na Starynkiewicza).
Wyjazd z pl. Starynkiewicza w Żelazną, to i ja pamiętam (usunięto ok. 1998-1999 roku) - niestety nie zrobiłem fotek... Od al. "Solidarności" łuków nie pamiętam.
Wierzbowa napisał:
Myślę,że usuwanie starych torów z jezdni, zawsze wiąże się z utrudnieniami w ruchu, a o kwestiach finansowych już nie wspomnę.Dlatego łatwiej zalać wszysko asfaltem i po sprawie.
Zgadza się. Jest jednak druga strona medalu - stare szyny sprawiają potem kłopoty podczas remontów i frezowań. I ZDM chciał w pewnym momencie wszystko to usuwać - tak przynajmniej twierdził naczelnik Wydziału Remontów na jakimś spotkaniu.
Wierzbowa napisał:
A pro po torów, to nie wiem czy zauważyliście, ze w Warszawie,bardzo często, odcinki torów po za jezdnią układa się szynami kolejowymi?Czyżby tak było taniej?(Miałem porównanie z Wrocławiem, tam wszędzie, nawet poza jezdnią tory są układane szynami tramwajowymi.)
Szyna rowkowa jest droższa. A technologii układania szyn tramwajowych jest naprawdę duuużo...
Offline
Użytkownik
To taki przykry w sumie suplement do tematu: słupów kratownicowych już nie ma.
http://oknonawarszawe.pl/blog/archives/7772
Offline
Użytkownik
Parę dni temu jeszcze "niedobitki" stały. Faktycznie nie ma już żadnego?
Ostatnio edytowany przez lipton (20.12.2015 00:24:30)
Offline
administrator
No tak, myślałem, że skończę pracę i grzecznie pójdę spać (żeby rano wstać, jak to mówią pp. Kiepscy) a teraz mi przeszło. Upijać się z tego tytułu nie myślę, ale coraz mniej mi brakuje tamtych okolic, na Targówku jakby lepiej. Coraz mniej Warszawy na warszawskim brzegu
Offline
Użytkownik
Nie ma żadnego. Nawet drewniaka, który stał przy Krochmalnej
Offline