Ogłoszenie

Aktualności - www.facebook.com/sopw.kolejka.marecka                                   Aktualności - www.facebook.com/sopw.kolejka.marecka                            

Apel – pomóżmy rodzinie Temlerów w poszukiwaniu pamiątek



#41 17.02.2008 10:08:39

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11806
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

Najgorsze jest to, że wiem, iż niektórzy na pewno pomogą - i póki co, niewiele to zmienia


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#42 17.02.2008 11:09:05

Mechanik Jarząbek

Moderator

Zarejestrowany: 9.03.2007
Posty: 1536

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

Ale najważniejsze, iż mówią, że pomogą

Offline

 

#43 17.02.2008 12:45:35

Yorik

Moderator

Skąd: z Nienacka
Zarejestrowany: 11.03.2007
Posty: 2530

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej


ZDARZA SIĘ

Offline

 

#44 11.07.2008 10:35:41

Wikipedysta

Nasz Drogi Gość

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

gajos napisał:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Marecka_Kolej_Dojazdowa

Ja to pisałem xD Mam tylko książkę Zbigniewa Paciorka. A jeśli chodzi o linię Wawer - Zegrze to właśnie mam trochę czasu i piszę. Tylko mam pytanie: Czy Struga Warszawska i Struga to dwa różne przystanki (lub stacje, nie wiem). Bo z tego co znalazłem na http://mapa.kolej.one.pl/ (Railmap) to wynika że to wygląda jakoś tak: http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Sc … Struga.PNG


Link do linii wojennej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kole … r_-_Zegrze

 

#45 11.07.2008 17:18:42

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11806
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

To ten sam przystanek (właściwie chyba nawet stacja, przynajmniej w okresie funkcjonowania linii wojennej). Co do samej linii, polecam bardzo niejednoznaczny tekst znajdujący się tu: http://www.marki.net.pl/kolejka/wojenna.html - tak naprawdę, nic nie wiadomo. Im głębiej, tym ciemniej


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#46 11.07.2008 18:51:02

Wikipedysta

Nasz Drogi Gość

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

chrisfox napisał:

To ten sam przystanek (właściwie chyba nawet stacja, przynajmniej w okresie funkcjonowania linii wojennej). Co do samej linii, polecam bardzo niejednoznaczny tekst znajdujący się tu: http://www.marki.net.pl/kolejka/wojenna.html - tak naprawdę, nic nie wiadomo. Im głębiej, tym ciemniej

Czytałem trochę. Z mapki wynika chyba jednak że to 2 różne stacje.

http://www.imagic.pl/public/thumb_48778f2bc221a186380316.jpg

 

#47 11.07.2008 18:59:52

Crusier

Użytkownik

Skąd: Marki
Zarejestrowany: 24.09.2007
Posty: 2

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

Wikipedysta napisał:

chrisfox napisał:

To ten sam przystanek (właściwie chyba nawet stacja, przynajmniej w okresie funkcjonowania linii wojennej). Co do samej linii, polecam bardzo niejednoznaczny tekst znajdujący się tu: http://www.marki.net.pl/kolejka/wojenna.html - tak naprawdę, nic nie wiadomo. Im głębiej, tym ciemniej

Czytałem trochę. Z mapki wynika chyba jednak że to 2 różne stacje.

http://www.imagic.pl/public/thumb_48778 … 380316.jpg

PS: To ja jestem "Wikipedysta", odzyskałem hasło ;P

Offline

 

#48 11.07.2008 20:25:37

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11806
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

Wikipedysta napisał:

Z mapki wynika chyba jednak że to 2 różne stacje.

Czy mógłbym tę mapkę zobaczyć bez kolorowych naniesień? Skąd obrazek pochodzi?

Na wszelki wypadek, popatrzyłem jeszcze w posiadane mapy. Nic z tych rzeczy.

Stwierdzam stanowczo: wszelkie dostępne mi dane nie mówią nic o jakimkolwiek przystanku na południe od linii Stalowa-Radzymin *. "Struga" i "Struga Warszawska" to dwie - używane w różnym czasie - nazwy tego samego przystanku.


*) Owszem, było takie miejsce (przynajmniej na mapie). Pod Ząbkami/Zielonką. Na szerokotorowej linii petersburskiej, kawałeczek na zachód od przecięcia z linią Zegrze-Wawer. Ale to już naprawdę zupełnie inna historia - linia niby ta, ale jednak nie ta (i chyba trochę wcześniej)


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#49 11.07.2008 20:31:21

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11806
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

chrisfox napisał:

Skąd obrazek pochodzi?

Już znalazłem Przecież nic tam takiego nie ma...


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#50 11.07.2008 20:44:46

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11806
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

Pozwolę sobie - bez komentarza - wkleić dwa fragmenty z Wikipedii...

http://kolejkamarecka.pun.pl/_fora/kolejkamarecka/gallery/2_1215801668.jpg
http://kolejkamarecka.pun.pl/_fora/kolejkamarecka/gallery/2_1215801702.jpg


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#51 11.07.2008 21:18:25

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11806
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

Jeszcze trochę pogrzebałem, bo mnie zaintrygowało. Cóż, jak się okazuje, to kolej.one.pl podaje rewelacje o przystankach Wygoda, Rembertów Wąskotorowy, Marki Wąskotorowe itd... Szanuję ten projekt, wiedzę i zaangażowanie twórców witryny, naprawdę. Niemniej tu akurat - jak to piszą sami kawałeczek wcześniej - w wielu miejscach dane są nieścisłe lub mapa zawiera poważne błędy. Owszem, w tym miejscu dane sprawiają wrażenie uzyskanych na podstawie obserwacji sufitu.

http://kolejkamarecka.pun.pl/_fora/kolejkamarecka/gallery/2_1215803708.jpg

Aha. Nie czynię tego, by się naśmiewać. Sam wciąż wypisuję tu i ówdzie różne - wynikające z niewiedzy, korzystania z bylejakich źródeł albo wieśniackiego przekonania o własnej nieomylności - brednie. Pokazuję te rewelacje, żeby przestrzec. Nawet poważne tytuły mogą niechcący głosić głupoty.


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#52 12.07.2008 08:27:42

Crusier

Użytkownik

Skąd: Marki
Zarejestrowany: 24.09.2007
Posty: 2

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

chrisfox napisał:

Wikipedysta napisał:

Z mapki wynika chyba jednak że to 2 różne stacje.

Czy mógłbym tę mapkę zobaczyć bez kolorowych naniesień? Skąd obrazek pochodzi?

Na wszelki wypadek, popatrzyłem jeszcze w posiadane mapy. Nic z tych rzeczy.

Stwierdzam stanowczo: wszelkie dostępne mi dane nie mówią nic o jakimkolwiek przystanku na południe od linii Stalowa-Radzymin *. "Struga" i "Struga Warszawska" to dwie - używane w różnym czasie - nazwy tego samego przystanku.


*) Owszem, było takie miejsce (przynajmniej na mapie). Pod Ząbkami/Zielonką. Na szerokotorowej linii petersburskiej, kawałeczek na zachód od przecięcia z linią Zegrze-Wawer. Ale to już naprawdę zupełnie inna historia - linia niby ta, ale jednak nie ta (i chyba trochę wcześniej)

Czyli stacja znajdowała się za odjazdem do Izabelinowa, w miejscu przecięcia się linii? Mógłbym prosić o zaznaczenie na mapce położenia stacji?

O jeszcze jedno: Zauważyłem że na mapie kolej.one.pl trasa linii wojennej pokrywa się dokładnie (!) z trasą 631 prowadzącą z Nieporętu do okolic Wawra przez Zielonkę! Czyżby tak było?

Ostatnio edytowany przez Crusier (12.07.2008 08:34:37)

Offline

 

#53 12.07.2008 13:50:35

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11806
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

Nie mam podanego dokładnego miejsca, w którym znajdował się początek odgałęzienia do Izabelina - było to tuż przed Strugą (od strony Warszawy) lub zwrotnica znajdowała się już w obrębie stacji (przystanku ). Sama Struga natomiast, znajdowała się wg. kilometrażu podanego w książce Pokropińskiego (albo tu: http://www.marki.net.pl/kolejka/bocznice.html) o 540 metrów przed skrzyżowaniem z linią wojenną.

Crusier napisał:

Zauważyłem że na mapie kolej.one.pl trasa linii wojennej pokrywa się dokładnie (!) z trasą 631 prowadzącą z Nieporętu do okolic Wawra przez Zielonkę! Czyżby tak było?

Na to pytanie w tej chwili nie odpowiem (choć podejrzewam, że odpowiedź brzmi: tak ). Musimy pewne rzeczy uściślić, ale w tej chwili nie mogę. Może koło niedzieli, lub poniedziałku - na razie znikam.


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#54 13.07.2008 22:18:03

księżyc_nad_gieesem

Moderator

Skąd: Ciecierzyn
Zarejestrowany: 16.09.2007
Posty: 132
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

chrisfox napisał:

Musimy pewne rzeczy uściślić, ale w tej chwili nie mogę.

Myślę, że sytuacja dojrzała do tego żeby wziąść całą wiedzę i jakoś ją skomasować w jednym miejscu. Następnie uzgodnić protokół rozbieżności i powiesić wszystko cuzamen do kupy gdzieś w sieci żeby sobie każdy mógł poczytać i pooglądać.

Pozdrawiam serdecznie i rozbieżnie.

ksiezyc_nad_gieesem ...


Dopoki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem,
że na swiecie jest tak wielu idiotow (C) Stanislaw Lem (1921-2006)

Offline

 

#55 13.07.2008 22:35:03

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11806
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

księżyc_nad_gieesem napisał:

jakoś ją skomasować w jednym miejscu (...) i powiesić wszystko cuzamen do kupy gdzieś w sieci żeby sobie każdy mógł poczytać i pooglądać.

Nie chciałbym (naprawdę), żeby to było odebrane jako przejaw arogancji, czy cós - niemniej, wydaje mi się, że już od paru lat takie miejsce jest - i tam wisi, sporo. A protokół rozbieżności - proszę bardzo, zawsze interesuje mnie, jak naprawdę było - a nie, czyje na wierzchu.

Co się owej linii wojennej tyczy... Jaka ona zresztą wojenna, to już całkiem inna sprawa - ja tym roboczym mianem określam przynajmniej dwie (a być może nawet trzy, jest taka idiotyczna hipoteza, odrobinkę oparta na źródłach) linie, o różnej szerokości toru, różnym przeznaczeniu, różnym czasie istnienia. Jedno je - jak się zdaje - łączy: wspólny (przynajmniej na pewnych odcinkach) przebieg. A historia zaczyna się jeszcze chyba w wieku dziewiętnastym.

Najzabawniejsze jest, że o ile istnieją niepodważalne dowody na istnienie wąskotorowego odcinka Struga-Zegrze, to o odcinku Struga-Wawer mogę powiedzieć z pełnym przekonaniem tylko to, że na pewno była tam kiedyś linia normalnotorowa - znalezione żelastwo nie kłamie


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#56 15.07.2008 08:22:15

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11806
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

Przyszła pora na odpowiedź...

Crusier napisał:

na mapie kolej.one.pl trasa linii wojennej pokrywa się dokładnie (!) z trasą 631 prowadzącą z Nieporętu do okolic Wawra przez Zielonkę! Czyżby tak było?

W pierwszej chwili nie połapałem się, że to nie chodzi o linię kolejową według D29 Oczywiście, z przebiegiem drogi się prawie na całej długości pokrywa. Rzecz jest prosta - linię poprowadzono wzdłuż nasypu dawnej drogi fortecznej, który obecnie wykorzystywany jest jako droga 631. Z ciekawostek - o ile do tego wcześniej nie dotarłeś - wygodny skrót od owej drogi w kierunku Drewnicy (jadąc na północ, w lewo zaraz za rondem na skrzyżowaniu z drogą Ząbki-Zielonka) poprowadzono po normalnotorowym nasypie łączącym tę linię z koleją petersburską.


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#57 8.10.2008 19:56:42

gajos

Użytkownik

5520043
Skąd: Łochów / stołeczna Złota
Zarejestrowany: 10.10.2007
Posty: 547
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba tego jeszcze tu nie było. Gdybym powtarzał to proszę o reprymendę
http://spdzielonki.republika.pl/wydarze … ie_22.html


A gdyby kupić taki wąski pas ziemii wzdłuż trasy do Radzymina?

Offline

 

#58 8.10.2008 20:13:41

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11806
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

Naprawdę nie pamiętam, czy było. Kiedyś to widziałem, ale czy było o tym tu? Tak, czy inaczej, w nastroju jestem na tyle wesołym, że o reprymendzie nie ma mowy


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#59 8.10.2008 20:44:38

Mechanik Jarząbek

Moderator

Zarejestrowany: 9.03.2007
Posty: 1536

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

Chyba już gdzieś było   Parowozy spalinowe

Offline

 

#60 8.10.2008 21:06:04

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11806
WWW

Re: o kolejce mareckiej - gdzie indziej

Faktycznie.


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

                                 Czasy takie, że na fb też trzeba trochę istnieć - zajrzyjcie do nas i tam. A tu jesteśmy już od dobrych dziesięciu lat :)                                

adres IP


Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora