Forum Stowarzyszenia
Grzebałem kilka dni temu w ortofoto 44 w poszukiwaniu czegoś zupełnie innego, przypadkiem trafiłem na to miejsce:
Czy nad znaczkiem Legii to widać obrotnicę, czy mi się wydaje?
Ostatnio edytowany przez Borek (20.01.2008 14:01:12)
Offline
administrator
Ależ naturalnie. Wspominałem o tym kiedyś (czego dziś serdecznie i szczerze a także ogromnie, żałuję ) gdzie indziej . Tor - naturalnie - odgałęział się od linii do Palmir. A swoją drogą, przypomniałeś mi namiar na jeszcze jedną - niezinwentaryzowaną wówczas - obrotnicę. Zaraz zajrzę, czy ją w roku 1945 było widać (z satelity ).
Offline
Moderator
Właśnie kilka dni temu próbowałem znaleźć tam wątek o obrotnicach i jakoś mi się nie udało
Offline
administrator
Jeśli mam te zdjęcia na dysku - choć procedury są takie, że powinny (jako robocze wycinki) zostać skasowane - wrzucę tu. Jeśli nie, zapewne nie znajdę aż tyle czasu
Offline
administrator
Znalazłem (to dopiero - chyba uznałem je za cenne i nie skasowałem). Póki co, są w galerii "Warszawa 1945", później umieszczę je także w tym wątku - w końcu fajne obrazki.
Offline
administrator
A oto i zapowiedziane obrazki:
- dzisiejsza Arkadia - Słomińskiego
- Chłopickiego
- Monopol od strony Markowskiej
- i od strony Nieporęckiej
- okolice Mszczonowskiej/Gniewkowskiej
- Dworzec Południowy
- Praga
- zakłady Schichta od strony Targówka
- Warszawa Stalowa
- Wileńska/Szwedzka
- Warszawa Wileńska - część wschodnia
- Warszawa Wileńska - część zachodnia
- Warszawa Wschodnia
- Warszawa Zachodnia
- Warszawa Zachodnia od strony Towarowej
Offline
administrator
I jeszcze (chyba) jedna. Bema, pomiędzy Dworską a Wolską
Niestety, obrotnicy znajdującej się w części gospodarczej stacji Most, jakoś na ortofotomapie nie widzę
Offline
administrator
Na tym akurat obrazku, nie bardzo - ale wiem, gdzie jest. Prawie w centrum kadru, to ciemniejszy kawałek toru na prawo od budynku stacji.
Offline
administrator
Ale mi przyłożył I to za co? Za jedną małą obrotnicę...
Offline
administrator
A przy okazji: jak taka obrotnica działała? Mam na myśli napęd. Kiedyś zapewne parowy, potem raczej elektryczny - ale nie bardzo chce mi się wierzyć, żeby takie maleństwa, jak choćby ta pod murem Schichta, czy cały zespół w Monopolu, były aż tak zaawansowane technicznie. Napęd ręczny?
Offline
Moderator
Znane mi rodzaje napędu to elektryczny i ręczny. Obrotnice na kolejce radzymińskiej zarówno na Wileńskiej jak i w Radzyminie były z napędem ręcznym.
Offline
administrator
Korba, czy po prostu: trzech silnych i pchamy?
Offline
Moderator
I tak i tak. A na Mareckiej obrotnice nie posiadały napędu korbowego
Offline
administrator
Kto dziś pamięta takie szczegóły...
Offline
Moderator
Mechanik Jarząbek
Offline