Forum Stowarzyszenia
Nasz Drogi Gość
Czy ktoś wie ,że przed 1939 rokiem kolejka WKD( EKD) miała być rozbudowana z KOmorowa do Mszczonowa.
W miejscowości Przeszkoda I Radziejowice są wykonane dwa żelbetowe mosty nigdy nie używane.
administrator
W podwarszawskim krajobrazie zachowały się ślady tych zamierzeń. I tak np. w znajdującej się po zachodniej stronie szosy Warszawa – Katowice wsi Przeszkoda zobaczyć można żelbetowe konstrukcje ramowe niedokończonego wiaduktu kolejowego nad rzeczką Mrową. Dalej – wciąż po zachodniej stronie szosy katowickiej - aż do parkingu we wsi Józefów ciągnie się (z przerwami) nasyp kolejowy – oczywiście bez torów. Po wschodniej stronie szosy katowickiej – w Radziejowicach – znajduje się niedokończony wiadukt na rzeczce Pisia Gągolina oraz fragmenty nasypu kolejowego. W wykopie prowadzącym przez wypiętrzenie terenu między Mszczonowem a Radziejowicami znajduje się szereg sadzawek, a na przedłużeniu tego wykopu kolejny nasyp.
(http://wiadomosci.polska.pl/kalendarz/k … m?id=37432)
Na moich pięćdziesiątkach nic nie ma (bardzo marne mapy z początku lat osiemdziesiątych) - a dokładniejszych dla tego terenu nie posiadam
Offline
Użytkownik
Widziałem te wiadukty , szczególnie w Radziejowicach , coś fantastycznego, całe obrośnięte chmielem jak w dzungli... tylko szkoda że nie jeżdzą po nich kremowo granatowe wagoniki do których można było wsiąść na Nowogrodzkiej. Ech !
Offline
administrator
Nie masz jakiegoś zdjęcia?
Offline
Moderator
Tomek napisał:
Widziałem te wiadukty , szczególnie w Radziejowicach
Widoczne z szosy?
Offline
Użytkownik
Offline
survey06 napisał:
Znalazłem w sieci 2 zdjęcia z roku 1930 dotyczące - zgodnie z niemieckim opisem - Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Wrzucam tutaj, gdyż tytularnego o WKD w spisie wątków nie znalazłem. Jeżeli pomyliłem wątki, to uprzejma prośba do Aminów o przerzucenie.
I owszem gdyz do konca lat 40. XX WKD oznaczalo tylko koleje waskotorowe: grojecka i jablonowska. Na podanych zdjeciach sa wagony i parowoz z kolei grojeckiej. Natomiast Elektryczne Koleje Dojazdowe pod szyld WKD dostaly sie juz po wojnie, po przejeciu przez PKP, zartowno dotychczasowych WKD i EKD.
Krzysztof
Offline