Forum Stowarzyszenia
Dodaję do działu "Ślady" - nie jestem w 100% pewien z jakiej kolei pochodzi to foto. Prawdopodobnie z jabłonowskiej. Publikacja w gazecie to w końcu też jakiś ślad...
Oryginał do obejrzenia w "Stolicy" nr 29/1947, s. 6.
Offline
Moderator
Rewelacja!!!! Jak najbardziej kolej jabłonowska. Parowóz z monachijskiej firmy Krauss dla fabryki celulozy w Estonii na warszawskich torach.
Offline
Mechanik Jarząbek napisał:
Rewelacja!!!! Jak najbardziej kolej jabłonowska. Parowóz z monachijskiej firmy Krauss dla fabryki celulozy w Estonii na warszawskich torach.
Aż tyle można "przeczytać" z tego zdjęcia? Ja się sugerowałem sposobem malowania wagonu
A tu jeszcze jeden samowarek i ładna latarnia:
"Stolica" nr 8/1947, s. 2.
Offline
Moderator
Widzisz, Ty też powoli uczysz się trudnej sztuki "czytania" ze zdjęć - zdjęcie umieściłeś prawidłowo. Ja mogę tylko dodać, że jest to parowóz wyprodukowany przez berlińską firmę Orenstein & Koppel. Niestety słaba jakość zdjęcia i mało widocznych szczegółów nie pozwalają na szczegółowe ustalenie numeru parowozu.
Offline
Mechanik Jarząbek napisał:
Widzisz, Ty też powoli uczysz się trudnej sztuki "czytania" ze zdjęć - zdjęcie umieściłeś prawidłowo. Ja mogę tylko dodać, że jest to parowóz wyprodukowany przez berlińską firmę Orenstein & Koppel. Niestety słaba jakość zdjęcia i mało widocznych szczegółów nie pozwalają na szczegółowe ustalenie numeru parowozu.
Uczę się, dzięki pomocy bardziej "obytych" Kolegów z forum, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą. Sam do niczego bym nie doszedł. Na szczęście TU można (prawie) zawsze liczyć na życzliwość innych.
Format DjVu w którym zapisywane są pliki w bibliotekach cyfrowych nie pozwala niestety "wydobyć" rewelacyjnej jakości fotek z gazet. Tym bardziej podczas śnieżycy
Offline
Moderator Kombinator
Z której biblioteki wyciągasz "Stolice"?
Offline
zaruk napisał:
Z której biblioteki wyciągasz "Stolice"?
Z Koszykowej:
http://publikacje.koszykowa.pl
Offline