Kolejka Marecka - zaciekawiamy Warszawą



Forum Stowarzyszenia

Ogłoszenie

Aktualności - www.facebook.com/sopw.kolejka.marecka Aktualności - www.facebook.com/sopw.kolejka.marecka


  • Index
  •  » Pomocy!
  •  » budowa drogi Warszawa-Otwock w latach 1930.

#1 6.10.2010 10:50:58

wonsbelfer

Użytkownik

Zarejestrowany: 13.03.2009
Posty: 44

budowa drogi Warszawa-Otwock w latach 1930.

Kto wie kiedy dokładnie przedłużono Wał Miedzeszyński do Otwocka, nadając mu formę drogi "pierwszorzędnej" (według nomenklatury z map drogowych II RP). Czy była to nawierzchnia betonowa (jak na niemieckich autostradach czasów Adolfa, czy naszej drogi do Wyszkowa budowanej w 1937 pod kierunkiem inż. Karmelika).
Łaknę wiedzy na temat nawierzchni, dat budowy, projektanta/budowniczego....

Offline

#2 6.10.2010 11:20:22

Daros

Moderator

Zarejestrowany: 13.05.2008
Posty: 1854

Re: budowa drogi Warszawa-Otwock w latach 1930.

w 2004

Offline

#3 7.10.2010 07:47:08

wonsbelfer

Użytkownik

Zarejestrowany: 13.03.2009
Posty: 44

Re: budowa drogi Warszawa-Otwock w latach 1930.

Daros napisał:

w 2004

Dobrodzieju, żarty sobie Acan ze mnie robisz, a mnie ta informacja jest nader potrzebna. Chodzi - rzecz jasna - o lata 1930.

Offline

#4 7.10.2010 08:19:40

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11918
WWW

Re: budowa drogi Warszawa-Otwock w latach 1930.

Jak widać po masowym odzewie, może być ciężko


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

#5 7.10.2010 16:59:21

lekr

Użytkownik

Zarejestrowany: 1.10.2008
Posty: 185

Re: budowa drogi Warszawa-Otwock w latach 1930.

wonsbelfer napisał:

....

Codzienna gazeta handlowa 15-16 MAJA 1938 R. - donosi:
....Np. w centrum miasta wolno jechać z szybkością do 40 klm na godzinę, natomiast na Wale Miedzeszyńskim,
gdzie ruch zwłaszcza na jesieni, w zimie i na wiosnę jest bardzo słaby,
obowiązuje przepis 30 klm na godzinę (przedtem 15 klm na godz.),
przy czym przepis ten jest  wysunięty daleko po za granice miasta....

Offline

#6 8.10.2010 08:44:12

wonsbelfer

Użytkownik

Zarejestrowany: 13.03.2009
Posty: 44

Re: budowa drogi Warszawa-Otwock w latach 1930.

lekr napisał:

wonsbelfer napisał:

....

Codzienna gazeta handlowa 15-16 MAJA 1938 R. - donosi:
....Np. w centrum miasta wolno jechać z szybkością do 40 klm na godzinę, natomiast na Wale Miedzeszyńskim,
gdzie ruch zwłaszcza na jesieni, w zimie i na wiosnę jest bardzo słaby,
obowiązuje przepis 30 klm na godzinę (przedtem 15 klm na godz.),
przy czym przepis ten jest  wysunięty daleko po za granice miasta....

Bóg zapłać.
Christfox'ie Czcigodny - gdyby było to łatwe - nie prosiłbym o pomoc.

Offline

#7 8.10.2010 10:49:00

 osa

Użytkownik

Zarejestrowany: 21.01.2008
Posty: 98

Re: budowa drogi Warszawa-Otwock w latach 1930.

Na stronie warszawa.wiki - Kolej Jabłonowska
napisali Dodatkową konkurencją dla linii stał się przebudowany w 1932 roku Wał Miedzeszyński

To może własnie w 32 r. przedłużono do Otwocka jeśli Wał stał się konkurencją dla ciuchci.
Ale czy to pewna data?

http://www.kolejkamarecka.pun.pl/gallery.php?pid=8976


PS. na jeziorowa.fora.pl/osiedle-zerzen
jest taka informacja
1928-1929 Na Wale Miedzeszyńskim ułożono twardą nawierzchnię z kamienia


· 1900 Kontynuacja prac zabezpieczających Pragę przed wylewami Wisły. Niestety prace te nie zabezpieczały a nawet zwiększały zagrożenie powodziowe na terenie wsi Las i Wawra;

· 1902-5-21 Nowy plan zabezpieczenia terenu od Saskiej Kępy do Zerznia ze strony Wisły. Wał był przewidziany na wodę o wysokości 7 metrów. Koszt budowy 550 tysięcy rubli. Z powodu wysokich kosztów drobni rolnicy z terenów objętych planem odmówili zgody na budowę;

· 1902-7 Akcje agitacyjne mające na celu uzyskanie zgody na budowę wału przynoszą skutek i zmieniają nieprzyjazne nastawienie mieszkańców;

· 1903 Klęska powodzi uniemożliwia podjecie prac nad budową wału;

· 1904 Klęska nieurodzaju;

· 1905-3-11 Uchwalono na zebraniu gminnym w Wawrze stanowisko w sprawie budowie wału. Mieszkańcy zobowiązali się do płacenia po 1 rublu od każdej morgi przez 30 lat począwszy od 1 stycznia 1907 roku. Roboty podzielono na 3 etapy. W pierwszym etapie zabezpieczono teren od Miedzeszyna do wsi Las i Bluszcze. Budowa zaplanowana i wykonana niestarannie spowodowała znaczne podniesienie się wód gruntowych na terenie Lasa;

· 1911 Zakończenie budowy Wału Miedzeszyńskiego;

http://osiedlezerzen.waw.pl/index.php?o … &Itemid=41

I jeszce ciut o Wale jest tutaj, ale trzeba się wyłuskac z całości
http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=31&t=121298
Jako ciekawostkę można podać iż np.droga prowadząca z Warszawy w kierunku Puławy-Dęblin (obecny Wał Miedzeszyński) była brukowana

Ostatnio edytowany przez osa (8.10.2010 11:01:18)


Jeśli wypłaczesz już wszystkie swoje łzy, zacznij się śmiać
Amos Oz

Offline

#8 11.10.2010 08:25:29

wonsbelfer

Użytkownik

Zarejestrowany: 13.03.2009
Posty: 44

Re: budowa drogi Warszawa-Otwock w latach 1930.

Bardzo pięknie dziękuję.

Offline

#9 11.10.2010 09:17:09

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11918
WWW

Re: budowa drogi Warszawa-Otwock w latach 1930.

Ja też. Utwierdzam się w przekonaniu, że warto tu zaglądać


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

  • Index
  •  » Pomocy!
  •  » budowa drogi Warszawa-Otwock w latach 1930.

                                 Czasy takie, że na fb też trzeba trochę istnieć - zajrzyjcie do nas i tam. A tu jesteśmy już od dobrych dziesięciu lat :)                                

adres IP


Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora