Ogłoszenie

Noc Muzeów? - zapraszamy 20 maja na wieczorny spacer po Targówku Fabrycznym. Szczegóły na forum, facebooku i stronach Miasta Stoł. Warszawa                                   Noc Muzeów? - zapraszamy 20 maja na wieczorny spacer po Targówku Fabrycznym. Szczegóły na forum, facebooku i stronach Miasta Stoł. Warszawa                            

Apel – pomóżmy rodzinie Temlerów w poszukiwaniu pamiątek


#1 14.10.2007 20:17:06

księżyc_nad_gieesem

Moderator

Skąd: Ciecierzyn
Zarejestrowany: 16.09.2007
Posty: 132
WWW

Rampa i zagadka

Niedaleko od Bystrzycy jest taka oto rampa wyladowcza:
Na poczatek mapa zeby bylo wiadomo gdzie to jest

http://img139.imageshack.us/img139/4319/rampa0wl1.jpg

Rampa liczy sobie 16 przesel, ponad 10 metrow wysokosci i ponad 500 metrow dlugosci, powstala gdzies w polowie lat 70-tych i stoi do dzis, nieuzywana od mniej wiecej lat 10.

http://img150.imageshack.us/img150/8033/rampa1sz4.jpg

http://img131.imageshack.us/img131/9563/rampa2nf8.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/5703/rampa3tp5.jpg

Na koniec bardzo zagadkowa rzecz, byc moze w ogole nie zwiazana z koleja.
Bylem dzis z rodzina w lesie na spacerze, no i natknalem sie na nasyp.

http://img337.imageshack.us/img337/3497/nasyphw7.jpg

Chcac stwierdzic gdzie sie konczy, zaczelismy isc tym nasypem. Po 100 metrach natknelismy sie na taki oto przepust:

http://img218.imageshack.us/img218/7817/przepust1ai6.jpg

A po nastepnych 500 metrach nastepny, ciut mniejszej srednicy:

http://img100.imageshack.us/img100/8434/przepust2oi1.jpg

Niestety dziecirania byla juz troche zmeczona i niechciala sie przedzierac przez krzaki, wiec na chwile obecna jest okolo kilometra nasypu ktory niewiadomo gdzie sie zaczyna i gdzie konczy. Na nasypie nie stwierdzilem obecnosci podsypki. Jak bedzie pogoda to za tydzien sprobuje zbadac dokladniej co to za cudo jest.

Pozdrawiam serdecznie i cudownie.

ksiezyc_nad_gieesem ...


Dopoki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem,
że na swiecie jest tak wielu idiotow (C) Stanislaw Lem (1921-2006)

Offline

 

#2 14.10.2007 20:31:33

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11725
WWW

Re: Rampa i zagadka

Ładna rampa i ładny nasyp . Chętnie poczekam na wyniki dalszych badań.

Pozdrowionka


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#3 14.10.2007 20:34:34

Mechanik Jarząbek

Moderator

Zarejestrowany: 9.03.2007
Posty: 1527

Re: Rampa i zagadka

Rampa a właściwie estakada służy bądź miała słuzyć do wyładunku kruszywa. Na estakadę wstawiano wagony samowyładowcze i żwir sypał się na dół.

Offline

 

#4 14.10.2007 20:47:10

Mechanik Jarząbek

Moderator

Zarejestrowany: 9.03.2007
Posty: 1527

Re: Rampa i zagadka

Jak patrzę na mapę to najblizszy las znajdujący się w okolicach Twojej miejscowości,to las pomiędzy Niemcami a Jawidzem. Mogę się mylić, ale jak kilka lat temu szukałem tam śladów po pewnej wąskotorówce to jadąc z Bystrzycy do Jawidza jakiś tor normalny przecinał szosę. Oczywiście tego toru na mapię dziś znaleźć nie mogę / może mapa za słaba, może tor za tajny a może mnie się coś przyśniło/. Ale jesli to ten las i wspominany przeze mnie tor istnieje to może ma to związek ze sobą. Nasyp z Twojego zdjęcia wygląda na ex-normalnotorowy.

Offline

 

#5 14.10.2007 20:58:43

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11725
WWW

Re: Rampa i zagadka

Mechanik Jarząbek napisał:

Rampa a właściwie estakada służy bądź miała słuzyć do wyładunku kruszywa. Na estakadę wstawiano wagony samowyładowcze i żwir sypał się na dół.

...całkiem, jak obok przystanku Warszawa Jeziorki


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#6 14.10.2007 21:18:13

Mechanik Jarząbek

Moderator

Zarejestrowany: 9.03.2007
Posty: 1527

Re: Rampa i zagadka

O, właśnie

Offline

 

#7 14.10.2007 22:00:08

księżyc_nad_gieesem

Moderator

Skąd: Ciecierzyn
Zarejestrowany: 16.09.2007
Posty: 132
WWW

Re: Rampa i zagadka

Mechanik Jarząbek napisał:

Rampa a właściwie estakada

O wlasnie estakada.

Mechanik Jarząbek napisał:

... jadąc z Bystrzycy do Jawidza jakiś tor normalny przecinał szosę.

Bocznica do niegdysiejszej fabryki amunicji w Jawidzu ma sie calkiem dobrze.
http://img141.imageshack.us/img141/840/jawidzle1.jpg

Przyblizony (bede musial chyba zainwestowac z dzipiesa) przebieg bo tej bocznicy nie ma zadnej mapie.
http://img144.imageshack.us/img144/9468/bystrzycalz6.jpg

Pozdrawiam serdecznie i inwestycyjnie.

ksiezyc_nad_gieesem ...


Dopoki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem,
że na swiecie jest tak wielu idiotow (C) Stanislaw Lem (1921-2006)

Offline

 

#8 14.10.2007 23:11:51

Mechanik Jarząbek

Moderator

Zarejestrowany: 9.03.2007
Posty: 1527

Re: Rampa i zagadka

O, właśnie - to jednak mi się nie śniło. Czyli gdyby wąskotorówka doczekała to by  tą bocznicę przecinała.

Offline

 

#9 27.10.2007 05:07:23

księżyc_nad_gieesem

Moderator

Skąd: Ciecierzyn
Zarejestrowany: 16.09.2007
Posty: 132
WWW

Re: Rampa i zagadka

Sponsorem niniejszego postu jest litera Ł.

Pogoda w zeszla sobote nie byla moze najlepsza do wloczenia sie po lasach, torach i innych roznych dziwnych miejscach, ale nie zrazony tym, udalem na obiecany na poczatku watku, rekonesans. Niejako przy okazji obszedlem cala kolejowa okolice. Na poczatek ogolny plan sytuacyjny:
http://images31.fotosik.pl/17/6665298e4f80e9af.jpg
Zdjecie ponizej przedstawia przepust pod linia Lukow - Lublin Pln, jedyna znana mi pozostalosc po waskotorowej linii Bystrzyca - Leczna - Jawidz.
http://img147.imageshack.us/img147/9407/01przepustye6.jpg
Linie ta wybudowali Austriacy w 1916 r. i oddali do uzytku w 1 sierpnia. Liczyla sobie 28,9km, przeswit 600mm, trakcja mechaniczna. Kierownictwo znajdowalo sie w Spiczynie - Kijanach. Linia we fragmentach uchowala sie do polowy lat 30-tych ubieglego wieku. Linia ta miala status linii publicznej ale nie ma bezposrednich dowodow na prowadzenie jakiegokolwiek ruchu pasazerskiego. Nastepnie linia zostala podzielona na dwie czesci. Fragment Bystrzyca - Jawidz byla dzierzawiona przez Cukrownie Lublin i zostala ostatecznie rozebrana (linia jako pochodzenia militarnego zostala wybudowana najnizszym mozliwym kosztem co zaskutkowalo tym, ze linia juz w polowie lat 20-tych wymagala generalnego remontu, na co Cukrownie Lublin, bez sparcia PKP nie bylo stac, z czym wiazala sie liczna korepondencja miedzy zarzadem cukrowni a Dyrekcja Radomska PKP)  na poczatku lat 30-tych (fragment Bystrzyca - Nasutow zostal rozebrany znacznie wczesniej). Fragment Zofiowka - Kijany zostal polaczony z koleja cukrowni Milejow (powstala w 1907 roku, przeswit 600mm, trakcja mechaniczna, rozebrana w calosci w polowie lat 60-tych.). Polaczenie tych dwoch kolejek widac na ponizszym rysunku.
http://img180.imageshack.us/img180/4061/65schematmilejwoz7.jpg
Kolej cukrowni Milejow istaniala jak napisalem powyzej do polowy lat 60-tych. Jest to o tyle dziwne, bo Cukrownia Milejow zbankrutowala w 1935 roku. Kolejka przejela Cukrownia Lublin i eksploatowala do konca jej zywota. W 1940 roku na bazie niegdysiejszej Cukrowni Milejow powstala fabryczka produkujaca marmelade i platki ziemniaczne. Po wyzwoleniu na jej miejscu fabryki mamelady powstaly Zaklady Przemyslu Owocowo-Warzywnego i przetrwaly, w zasadzie bez zmian, do dnia dzisiejszego. Nie jako przy okazji nalezy tu wspomniec o kolei Cukrowni Kijany. Jest to najprawdopodobnej najstarsza bo powstala w 1882 roku linia kolejowa waskotorowa. Laczyla ona cukrownie z majatkiem Radzic. Zniknela z dziejow jeszcze przed I wojna swiatowa. Niestety do tej pory nie natkalem sie na zadne pzostalosci tej kolejki. Po samej cukrowni, pozostaly dwa budynki, dzis juz przebudowane. Wszystkie przebiegi nalezy traktowac jako przyblizone a informacje o nich uzyskalem od odpytywanej na ta okolicznosc miejscowej ludnosci oraz Ariela Ciechanskiego.

Jak latwo zauwazyc, linia Lukow - Lublin Pln jest w tym miejscu dwutorowa. Tak na prawde linia jest jednotorowa (tor na pierwszym planie), drugi tor to bocznica do estakady widocznej na poczatku watku oraz Petroprofitu kiedys zwanego baza CPN.
http://img151.imageshack.us/img151/6234/02przepust1sg7.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/531/03wkierunkulubartowafn3.jpg
Tu widac to dokladniej: pierwsza zwrotnica widzie do estakady, na dalszym planie tor bazy paliwowej Petroprofitu. Baza Petroprofitu jest jednym z nielicznych przedsiebiorstw korzystajacych z uslug kolei, regularnie, przynajmniej dwa razy w tygodniu sklad beczek ze stonka a niedawno z gagarinem udawal sie do bazy paliwowej i abarotna (zdjecie wykonane przez Jarka Zielinskiego).
http://img100.imageshack.us/img100/5308/bystrzycagagarinaq1.jpg[/url]
Ruiny budki druznika, rozebranej jakies 4 lata temu. Osobiscie pamietam jeszcze resztki recznego mechanizmu podnoszenia i opuszczania regatek. Ten cien czlowieka, skladajacego sie do zdjecia, to ja sam we wlasnej osobie.
http://img149.imageshack.us/img149/3046/04ruinybutkidruznikakm9.jpg
Ponizsze zdjecie, nie jest zwiazane z koleja ale ze wzgledu na budowe w tym miejscu, wezla Niemce na Drodze Krajowej nr. 19 wszystko to zostanie wyrownane a ten niemy swiadek tragedii zginie z powiezchni ziemi wiec w ten sposob "ocale go od zapomnienia". Niestety nie udalo mi sie ustalic jakiej tragedii dotyczy ten pomnik.
http://img138.imageshack.us/img138/4342/05miejsceim2.jpg
Idac wzduz domniemanego przebiegu linii Bystrzyca - Leczna natknalem sie takie dziwne slupki. Niestety nie wiem czego dotycza (może Ł jak Łączność), moze ktos z czytajacych moje wypociny bedzie wiedzial (ten po prawej to jest slupek lesnikow, ktorzy w ten sposob oznaczaja dzialki).
http://img100.imageshack.us/img100/4917/59slupkiok1.jpg
Bocznica do jednostki w Jawidzu (4824) jest, jak napisalem powyzej, w dobrym stanie, wojskowi w swej skrupulatnosci posuneli sie ustawienia takich wskaznikow. Mozna sie domyslec co oznaczaja ale kolejowe wskzniki pochylenia sa troche inne.
http://img134.imageshack.us/img134/807/58wskaznikixq3.jpg
Pora najwyzsza napisac o celu mojej ekskursji czyli bocznicy do jak mi sie wydawalo bylej fabryki amunicji. Prawda jest troche bardziej skomplikowana. Fabryka amunicji powstala w 1938 roku znajdowala sie w miejscu gdzie obecnie sa magazyny AMW (byla jednostka 1899). Bocznice przedluzono do wybudowanych w polowie lat 50-tych ubieglego wieku magazynow obecnej jednostki 4824. Obok magazynow planowano wybudowac druga fabryke amunicji i do niej to poprowadzono odgaleziajaca sie bocznice ktora naszlem przypadkiem tydzien temu. Przy okazji mniej wiecej wyrysowalem przebieg obu bocznic (planowanej i istniejacych). Plany budowy fabryki amunicji szybko zarzucono a jednyna pozostaloscia sa nasypy, wykopy i przepusty w lesie. Przynajmniej tyle udalo mi sie ustalic na dzien dzisiejszy. Istniejaca bocznica konczy sie bardzo sympatyczna brama.
http://img145.imageshack.us/img145/3738/11brama1xf1.jpg
Do srodka jakos nie odwazylem sie wejsc choc troche mnie korcilo. Moze nastepnym razem sie odwaze. Skrot PZO oznacza chyba punkt zdawczo-odbiorczy.
http://img140.imageshack.us/img140/604/12srodekoe7.jpg
Tor konczy sie przy magazynach z drugiej strony jednostki, gdzie sie udalem.
http://img141.imageshack.us/img141/9131/13konieckr0.jpg
I dosc ladny koziol oporowy na koncu toru.
http://img141.imageshack.us/img141/8139/14konieckoziolwg3.jpg
Jednostka miala kiedys (czy ma nadal to nie wiem) na wyposazeniu mala lokomotywe manewrowa. Dawno temu, kiedy spelnialem zaszczytny obowiazek bylem w srodku i widzialem. Niestety wtedy nie bylem jeszcze milosnikiem (ze tak sobie pochlebie) kolei (to znaczy bylem milosnikiem nieuswiadomionym) i niezapamietalem jaka to byla lokomotywa. Ze szczatkow wspomniem moge wnioskowac, ze to cos zblizonego do SM03.
Cel mojej wycieczki osiagnalem, pora bylo wracac do domu. Ale pchany jakas blizej niesprecyzowana kolejowa rzadza miast isc prosto na przystanek postanowilem przejsc sie jeszcze wzdluz bocznicy do stacji Bystrzyca i tamtedy prosto na przystanek. Zakonczylo to sie dosc osobliwie, ale nie uprzedadzajmy wydarzen.
Na poludniowo wschodnim rogu magazynow bylej jednostki 1899 naszlem repera. Moze ktos z czytelnikow napisze cos wiecej o tym reperze.
http://img180.imageshack.us/img180/7840/15repervn2.jpg
Moze mi wierzyc na slowo lub nie, ale w tych krzakach znajduje sie zwrotnica.
http://img151.imageshack.us/img151/7420/17zwrotnicako0.jpg
W srodku magzynow znalazlem wagon, chcialem nawet wejsc do srodka bo magazyny wygladaly na wydudnione, ale z plotu na ktory sie juz wdrapalem wygonily mnie psy. Nastepna proba stwierdzenia co to za wagon, odbedzie sie po zakupieniu paru pet kielbasy.
http://img140.imageshack.us/img140/166/18wagonoq7.jpg
W sumie do magazynow prowadza cztery bramy, w jednej z nich
http://img141.imageshack.us/img141/6941/19bramamagxg5.jpg
zauwazylem fragment szynki, ktorej nie omieszkalem zdjac i wam przedstawic.
http://img151.imageshack.us/img151/7148/20szynkabramaxl9.jpg
Wojskowi jak napisalem powyzej sa dosc skrupulatni, tor mino ze nie uzywany od mniej wiecej 15 lat wyglada lepiej niz niejedna linia kolejowa z ruchem towarowym i pasazerskim.
http://img139.imageshack.us/img139/6963/21ukreseu6.jpg
Jeszcze jeden rzut oka na znikajaca w lesie bocznice.
http://img151.imageshack.us/img151/2273/22bocznicawlasyq0.jpg
I zblizam sie do widocznej stacji Bystrzyca kolo Lublina.
http://img149.imageshack.us/img149/7374/23bocznicadworzechi6.jpg
Stacja Bystrzyca kolo Lublina powstala wraz z owczesna linia Lukow - Lublin w 1897 i do mniej wiecej 1900 nazywala sie Lublin 2. Powodem tego byl fakt, ze linie ta wybudowal panstwowy Tymczasowy Zarzad Budowy Linii Lukow - Lublin przy Departamencie Drog Zelaznych w Ministerstwie Drog Komunikacyjnych i zgodnie z nazwa nie mogla sie ona konczyc nigdzie indziej niz, tylko zgodnie z nazwa w Lublinie, co zostalo uczynione. Dotychczasowa stacja Lublin na Drodze Zelaznej Nadwislanskiej (DZN) zmienila nazwe na Lublin 1. Po upanstwowieniu DZN stacja Lublin 1 wrocila do swojej poprzedniej nazwy a stacja Lublin 2 zmienila sie Bystrzyce co, ponoc, odbylo sie w ten sposob, ze na stacje przybyl wysoki urzednik kolejowy i na okolicznosc zmiany nazwy zapytal sie jak nazywa sie wies w ktorej znajduje sie kosciol widoczny na horyzoncie. Ktos odpowiedzial, ze Bystrzyca i tak juz zostalo. Po wojnie w zwiazku z pojawieniem sie wiekszej ilosci stacji i przystankow o nazwie Bystrzyca nazwe znieniona obecnie obowiazujaca.
Na poczatek ustrzelilem dwie szynki, jedna co prawda z lat 50-tych, czyli majace ponad pol wieku
http://img180.imageshack.us/img180/9333/26szynkaprzejazd1qf9.jpg
Druga mocna mlodsza, ale wyjeta chyba z jakiejs mocno eksploatowanej linii bo z szyn z lat 80-tych zbudowana jest bocznica do jednostki wojskowej.
http://img151.imageshack.us/img151/9882/24szynkaprzejazdbc4.jpg
Przy okazji jest gdzies jakas pozycja literaturowa traktujaca o szynach i ich producentach bo mam wrazenie ze w Polsce sa szyny z polowy Europy. Osobiscie widzialem szynki z Rosji, Niemiec, Czech, Wegier i cala mase ktorych za cholere nie moge zidentyfikowac.
Po drodze widac ruiny nastawni.
http://img100.imageshack.us/img100/9849/25ruinynastwanioo8.jpg
Po blizszym zapoznaniu sie z ruinami moge stwierdzic, ze miala symbol By
http://img137.imageshack.us/img137/7025/27ruinynastawnibyif0.jpg
Nie tak dawno temu, moze rok, moze dwa, nastawnia jeszcze stala i sluzyla jako pub, licznym okolicznym milosnikom trunkow niekoniecznie szlachetnych. Wymontowalem z nej dwie tabliczki. Wygladalo to w ten sposob; wparowalem do srodka z synem, zaopatrzeni we wszelkie akcesoria do odkrecania roznych kolejowych rzeczy i przystapilem do odkrecania, towarzyszyly temu zdumione twarze konsumentow, ktorym najwyrazniej przerwalem jakas wazna dyskusje. Rzeklem "Panowie sobie nie przeszkadzaja", panowie jeszcze raz popatrzyli na mnie i utwierdziwszy sie, ze nie jestem zjawa, po czym wrocili do przerwanej dyskusji. My zas, dokonczylismy odkrecanie tabliczek. Niestety proby wymontowania calego aparatu spezly na niczym. Szkoda.
http://img452.imageshack.us/img452/306/67tabliczkivg1.jpg[/url]
Obecnie Bystrzyca jest uzywana jako stacja towarowa, zdawki pojawiaja sie trzy razy w tygodniu.
http://img519.imageshack.us/img519/6233/28wagonypb1.jpg
Rzut okiem na perony.
http://img137.imageshack.us/img137/6075/29peron1jr1.jpg
Obok budynku dworca znajduja sie ruiny wiezy wodnej.
http://img138.imageshack.us/img138/6991/30wieza1cu2.jpg
Widok z drugiej strony.
http://img144.imageshack.us/img144/794/31wieza2hk6.jpg
Rzut oka na niebo ze srodka wiezy.
http://img180.imageshack.us/img180/1274/32wiezasrodekli1.jpg
I ide dalej do dworca. Dworzec jest zaniedbany, czesciowo zamieszkaly.
http://img136.imageshack.us/img136/7342/33dworzectylet2.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/241/35tablicatylzl0.jpg
W tej poczelni juz nikt nie bedzie oczekiwal pociagu.
http://img136.imageshack.us/img136/8733/34poczekalniafg0.jpg
Od strony torow dworzec wyglada jeszcze gorzej
http://img135.imageshack.us/img135/711/36dworzecprzodkk1.jpg
Tablice z nazwa stacji trudno dzis odczytac.
http://img91.imageshack.us/img91/3691/37tablicaprzodvp5.jpg
Dalej posuwajac sie w kierunku Lublina znajduje ruiny nastawni. Niestety nie moge, w zaden sposob ustalic jej nazwy.
http://img180.imageshack.us/img180/6649/38ruinynastawnilublinoq2.jpg
Po lewej stronie patrzac w kierunku Lublina, znajduje sie krotka bocznica do Gospodarstwa Szklarniowego Leonow bo tak sie obecnie nazywa to przedsiebiorstwo. Sluzyla prawdopodobnie do rozladunku cystern z mazutem do opalania kotlow podgrzewajacych szklarnie.
http://img140.imageshack.us/img140/7412/39bocznicaleonow1rq6.jpg
Zachowaly sie urzadzenia do rozladunku.
http://img150.imageshack.us/img150/9428/40bocznicaleonow2ul0.jpg
Na koncu bocznicy znajduje sie koziol oporowy.
http://img99.imageshack.us/img99/7406/43koziolbocznicaleonowef5.jpg
Gdybym odpuscil sobie ogladanie tego koziolka to najprawdopodobniej jutro bylbym z wami na spacerku poszukiwawczym. Pech chcial, ze tak jakos kosmicznie stanalem, ze skrecilem sobie noge. Zeby bylo smieszniej w kolanie a nie w kostce, ktora to zwyklem sobie wykrecac we wszelkich mozliwych kierunkach wloczac sie po torach.
W sumie to jednak oplacalo sie tam zajsc, bo wynalazlem dwie szynki.
http://img99.imageshack.us/img99/7294/45szynkabocznicaleonow2mf4.jpg
http://img292.imageshack.us/img292/378/44szynkabocznicaleonow1va0.jpg[/url]
Nastepnie udalem sie do ruin obrotnicy. Obrotnice zamontowano na okolicznosc rozbudowy stacji, we zwiazku z budowa fabryki amunicji. Pozostaly po niej tylko dwa murki oporowe i zarosniety pokrzywami prawdopodobnie fundament czopa skretu obrotnicy.
http://img180.imageshack.us/img180/6079/41obrtonicaruiny1my0.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/424/42obrtnicaruiny2xe7.jpg
Pozwolilem sobie dokonac "symulacji komputerowej" obrotnicy. Wybaczcie jakosc tej "symulacji". Jak bede mial chwile wolnego to zrobie porzadne rendery. Teraz skazami jestescie na takie cos, ale mam nadzieje, ze zaoreintujecie sie o co chodzi.
http://img147.imageshack.us/img147/5198/62symulacja1gi1.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/9800/63symulacja2zu4.jpg
Potem jeszcze poszukalem sladow po semaforze wjazdowym, poczym kustykajac i klnac na czym swiat stoi poczlapalem do domu.
Po drodze rzucilem okiem na stacje, gdzie wedle smialych planow naszych drogowcow ma powstac obwodnica Niemiec i nieodlacznym wiaduktem. Pozwolilem sobie wykonac stosowna "symulacje", co mam nadzieje zostanie mi wybaczone.
http://img508.imageshack.us/img508/831/64wiaduktsymulacjadq4.jpg
Po drodze zdjalem jeszcze przejazd kolejowy, niemego swiadka licznych katastrof drogowych co mozna wnioskowac po krzyzach przy drodze.
http://img150.imageshack.us/img150/4996/46przejazd1vl7.jpg
http://img145.imageshack.us/img145/9087/47przejazd2py9.jpg
W poblizu przejazdu slupek hektometrowy, ktorego nie odmowilem sobie zdjac na okolicznosc troche zaniedbanej numeracji
http://img99.imageshack.us/img99/5790/60slupkihvv2.jpg
oraz jeszcze dwa slupki z litera Ł
http://img139.imageshack.us/img139/8014/61slupkiprzejazdhi6.jpg
poczem ruchem wahadlowym w osi prostopadlej do kierunku przemieszczania udalem sie do domu.
W Ciecierzynie uwiecznilem wiadukt na droga i jednoczesnie most na Ciemiedze. Jak widac przyczulek nosi slady po drugim torze ktory lezal na tej linii w latach mniej wiecej 1910-1914 i zostal zuzyty do budowy linii Lublin - Rozwadow.
http://img136.imageshack.us/img136/8808/48ciecierzynwiaduktomosio5.jpg
Moze ktos mnie oswieci czy taka konstrukcja jest mostem, widaduktem czy tez jednym i drugim ??
Wynajduje dwie szynki na wskaznikach W4
http://img88.imageshack.us/img88/4443/54szynkaciecierzynwskazjk7.jpg
http://img508.imageshack.us/img508/7969/55szynkaciecierzynwskazud1.jpg
Znajduje jeszcze dwie szynki na odbojnicach na .... tym czyms.
http://img100.imageshack.us/img100/2267/50szynkaodbojnicecieciezv5.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/5019/51szynkaodbojnicecieciemh0.jpg
W Ciecierzynie znajduje sie budynek po pompie ktora sluzyla do zaopatrywania parowozow z pobliskiej Ciemiegi.
http://img134.imageshack.us/img134/9448/49ciecierzynbudynekdrozdy1.jpg
Zastanawia mnie dlaczego znajduje sie on na srodku szlaku a nie na stacji.
Znajduje jeszcze jeden slupek z litera Ł i powoli zaczynam weszyc jakis spisek.
http://img136.imageshack.us/img136/8596/57slupekciecierzynvg5.jpg
Zachodze jeszcze ustrzelic pudlo amerykanskiego wagonu, ktory sluzy jako szatnia VI-ligowego KS Ciecierzyn, ktorego jestem wiernym kibicem.
http://img99.imageshack.us/img99/2199/52wagonamerykanski1lw4.jpg
http://img147.imageshack.us/img147/9923/53wagonamerykanski2zr4.jpg
I na tym zakonczylem ekskursje. Jak wrocilem do domu, spozniony, zmeczony jak kobyla po Wielkiej Pardubickiej, zostalem obsobaczony przez moja zone Zofie. Gdy tlumaczylem sie ze powodem spoznienia, nie jest ogolne uposledzenie umyslowe zwane dla niepoznaki miloscia kolejowa, tylko skrecona noga, zostalem powtornie zwymyslany za to, ze teraz to juz nawet, ze mnie pozytku w domu nie ma. Ale warto bylo.
Mam nadzieje, ze ktos to przeczyta do konca.

Pozdrawiam serdecznie i skretnie.

ksiezyc_nad_gieesem ...


Dopoki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem,
że na swiecie jest tak wielu idiotow (C) Stanislaw Lem (1921-2006)

Offline

 

#10 27.10.2007 12:47:59

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11725
WWW

Re: Rampa i zagadka

Świetna relacja, aż mi się zachciało gdzieś połazić

Przy okazji - czy tylko mnie nie wyświetlają się niektóre (chyba ze trzy) obrazki? Rzuciłem nawet okiem, czy nie ma gdzieś jakiejś literówki w kodach - wszystko wygląda dobrze a zdjęć nie widzę

A słupki z literą Ł... nic mi nie mówią Ktoś coś wie?


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#11 29.10.2007 00:33:26

michel

Moderator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 17.03.2007
Posty: 537

Re: Rampa i zagadka

Słupki z literą Ł służą do oznaczania punktów charakterystycznych linii telekomunikacyjnych( telefonicznych). Mogą się różnic nieco kształtem, w zależności od okresu stawiania. Znalazłem, że obecnie obowiązuje na nie norma ZN-96/TPSA-026.

Offline

 

#12 10.02.2011 21:29:40

 Adi

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 10.02.2011
Posty: 1
WWW

Re: Rampa i zagadka

Witam
Dzisiaj po raz drugi przejeżdżałem przez tą miejscowość. Zaciekawiło mnie to miejsce i dlatego tu jestem. Szukałem na temat tych torów wszelkich informacji i trafiłem tutaj. A tak w ogóle to za przejazdem kolejowym gdzie widać linię kolejową w stronę rampy udałem się autem. Rampa nadal stoi tak jak widać to na Waszych zdjęciach, nie miałem ze sobą aparatu (ten w telefonie do tego się nie nadaje) by ją uwiecznić w 2011 roku.Do tego w lesie są dwa przejazdy kolejowe więc tą mapkę można poprawić. Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na temat tych torów. Czy coś jeszcze tam jeździ, bo patrząc na tory to nie sądzę. Jeśli będę jechać do Ludwina to zabiorę ze sobą aparat i na chwilę skręcę pod rampę i porobię zdjęcia...

Offline

 

#13 10.02.2011 22:26:23

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11725
WWW

Re: Rampa i zagadka

Witaj,

Zorientowany w temacie jest tu przede wszystkim autor wątku. Być może postanowi coś tu dodać, większość z forumowiczów w tamtych okolicach zbyt często raczej nie bywa. Gdybyś miał do niego jakieś pytania, spróbuj może maila lub PW.


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

                                 Czasy takie, że na fb też trzeba trochę istnieć - zajrzyjcie do nas i tam. A tu jesteśmy już od dziesięciu lat :)                                

adres IP


Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora