Forum Stowarzyszenia
Użytkownik
http://rk-konferencje.pl/debata/88/pola … ogram.html
Nie znalazłem wątku gdzie mógłbym z czystym sumieniem to wkleić. Czyżby reaktywacja?:-)
Offline
Kolejny pomysł nawiedzonych
Budowali nam już autostradę z Czosnowa do Młocin, zabezpieczenie przeciwpowodziowe na estakadzie wzdłuż Wisły, metro pod Parkiem Młocińskim, tramwaj ... sam nie wiem którędy, a teraz będzie reaktywacja przedwojennej kolejki?
Zapomnieli, że ulicą Kolejową od dawna samochody jeżdżą, dawny Stary Tor prowadzi przez teren mocno zabudowany i świeżo wybudowany parking przy Auchanie, a właśnie postawione estakady przy skrzyżowaniu Kolejowej z Brukową rozwiązały problem połączenia szynowego Łomianek z Warszawa na wiele lat
Pozostaje jedno rozwiązanie, które kiedyś proponowałem, a które, nie wiem czemu, nie spotkało się z zainteresowaniem, a mianowicie ... tramwaj wodny
Acha, bo teraz widzę, prelekcja ma być o "potrzebach i możliwościach", to ja mogę bez prelekcji powiedzieć, że potrzeba wybudowania trasy mszczonowskiej jest ogromna, zaś połączenie tramwajem Młocin z Łomiankami to tylko wtedy, jak się Hutę Warszawa wyburzy i podłączy tory tramwajowe do wyżej wymienionej trasy
Ciekawe. ale takie inicjatywy to nabierają rozmachu zazwyczaj przed jakimiś wyborami, więc nie rozumiem, skąd ktoś wpadł na pomysł urządzać coś takiego dziś?
Offline
administrator
W końcu jakieś wybory będą. Ktoś patrzy dalej, niż większość kierujących pojazdem mechanicznym na drodze publicznej (obserwacje dotyczące wyboru pasa ruchu zdają się wskazywać, że pole widzenia nie wykracza zwykle poza jakieś 20 metrów ).
Kolej do Łomianek? Faktycznie, budownictwo kolejowe w okolicach Warszawy drgnęło. Jakiś czas temu czytałem, że nową linią na Okęcie (może dziś nie ma takiego lotniska, ale kiedyś w tym miejscu było) jeździ pociągiem nieraz nawet po kilkanaście osób. Coś tam się dzieje z koleją do Modlina (czy tego lotniska przypadkiem nie będą w końcu rozbierać?), więc może i linię do Łomianek dałoby się zrobić. W związku z pojawiającymi się na trasie przeszkodami, proponuję ją puścić tunelem pod puszczą, ekologicznie i nowocześnie.
Offline
Metro, pod parkiem młocińskim, już, jak wspomniałem, było brane pod uwagę
Wiem, że była taka koncepcja, podobno jeden z mieszkańców obrzucał w tej sprawie UMiG listami, żeby połączyć Łomianki z Warszawą, a konkretnie z Metrem Młociny, linią gondoli napowietrznych
Natomiast moja, autorska, koncepcja, zakłada wybudowanie równolegle do istniejącej przed wojną linii kolejowej (dziś jest to przecinak w lesie, więc nie dałoby rady powtórzyć jej w tym samym miejscu), a więc wybudowanie torów w miejscu, gdzie teraz jest wylotówka na Gdańsk wybudowana razem z Wisłostradą.
Samochody wjeżdżające i wyjeżdżające z Warszawy transportowano by wtedy koleją.
Była taka koncepcja "TIRY na tory, tirówki na ... " a nie, przepraszam, ta druga cześć to nie dotyczy tematu , więc czemu nie zrobić "osobówki i transport miejski na tory"?
Offline
administrator
weldon napisał:
Metro, pod parkiem młocińskim
Nie, moja koncepcja jest inna, bardziej rewolucyjna. Przedłużmy do Łomianek Warszawską Magistralę Hutniczą. Mieszkańcy zyskaliby znakomity dojazd na Wolę a nawet w kierunku Włoch i Piaseczna Owszem, podróż może by nieco trwała (tam jest chyba ograniczenie do trzydziestki, albo i lepiej), ale za to jakie widoki...
(choćby wysypisko na Radiowie)
Offline
Nie da rady.
Trzeba by Laski wciągnąć do tego biznesu, a chętnych do takiego ciągania brak
W dodatku tam, gdzie mówisz, tzw. Brukowa bis jak również sympatyczne (kolejne) rondo jest budowane,
więc już po ptokach - szyn nie zauważyłem
Offline
administrator
A już się wystraszyłem, że WMH poległa, jak wszystko inne... Niech sobie Laski nawet będą, na powierzchni, a kolej w tunel, pod nimi
Offline