Ogłoszenie

Aktualności - www.facebook.com/sopw.kolejka.marecka                                   Aktualności - www.facebook.com/sopw.kolejka.marecka                            

Apel – pomóżmy rodzinie Temlerów w poszukiwaniu pamiątek


#21 4.10.2013 23:49:23

Jeremy

Użytkownik

Zarejestrowany: 13.09.2012
Posty: 110

Re: Chyba Wola

No pewnie tak jest.

Mam jeszcze takie info, że 116 została spalona (przez powstańców, którzy sobie torowali przejście). I dwa pierwsze piętra były całkowicie wypalone, natomiast 3 i 4 ostały się względnie dobrze. To dlatego, że pierwsze dwa miały stropy drewniane, a 3 i 4 - kleinowskie.

Offline

 

#22 5.10.2013 18:07:45

Daros

Moderator

Zarejestrowany: 13.05.2008
Posty: 1854

Re: Chyba Wola

Jeremy napisał:

No pewnie tak jest.

Mam jeszcze takie info, że 116 została spalona (przez powstańców, którzy sobie torowali przejście). I dwa pierwsze piętra były całkowicie wypalone, natomiast 3 i 4 ostały się względnie dobrze. To dlatego, że pierwsze dwa miały stropy drewniane, a 3 i 4 - kleinowskie.

To by znaczyło, ze 3 i 4 zostały dobudowane później.

Offline

 

#23 5.10.2013 23:48:02

adalek

Użytkownik

1556221
Zarejestrowany: 11.09.2009
Posty: 93

Re: Chyba Wola

Jeremy napisał:

No pewnie tak jest.

Mam jeszcze takie info, że 116 została spalona (przez powstańców, którzy sobie torowali przejście). I dwa pierwsze piętra były całkowicie wypalone, natomiast 3 i 4 ostały się względnie dobrze. To dlatego, że pierwsze dwa miały stropy drewniane, a 3 i 4 - kleinowskie.

cos mi nie pasuje to spalenie do "torowania przejscia". na ten naroznik ostro naciskali ukraincy (potem trzymali fragment az do Wroniej), wiec jesli juz Powstancy podpalili, to po to, zeby sie od nich odgrodzic.

Offline

 

#24 10.07.2014 21:26:23

Lejdi

Użytkownik

Zarejestrowany: 10.07.2014
Posty: 1

Re: Chyba Wola

Jeremy napisał:

Pańska 112 - mydlarnia pani Dudek; skład opałów pana Zarzyckiego (?) [to ten dom, który ostatnio rozebrali, z muralem "Powstanie-Położenie"]

Jeżeli "odkopywanie" starych wątków jest na tym forum źle widziane, to przepraszam - ale nie mogę się powstrzymać przed uzupełnieniem informacji. W kamienicy przy Pańskiej 112 była mydlarnia nie pani Dudek, a pana Dydka Choć fakt, za ladą częściej stała pani Dydek, pan Dydek oprócz prowadzenia sklepu pracował jeszcze w "Dobrolinie", więc obsługę klientów raczej pozostawiał żonie. Aleksander i Apolonia Dydek, właściciele tej mydlarni, byli moimi pradziadkami. Swoją drogą, muszę przyznać, że miło mi się zrobiło, że ich sklepik przetrwał jeszcze w czyjejś pamięci

Offline

 

#25 10.07.2014 22:23:51

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11763
WWW

Re: Chyba Wola

Odkopywanie starych wątków nie jest tu niemile widziane - przeciwnie, świadczy to przecież o tym, że coś tam, komuś... Miło szczególnie, jeśli odzywa się ktoś mający osobisty związek z tym, o czym tu pisaliśmy. To chyba oznacza, że forum spełnia jakąś pożyteczną funkcję, jakoś tam nas wokół naszej niepraktycznej warszawskiej świadomości integruje. Zupełnie prywatnie: dziękuję


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

                                 Czasy takie, że na fb też trzeba trochę istnieć - zajrzyjcie do nas i tam. A tu jesteśmy już od dobrych dziesięciu lat :)                                

adres IP


Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora