Forum Stowarzyszenia
administrator
Tak chudo wyglądają na zdjęciu, czy naprawdę są wąskotorowe?
Offline
Moderator
Wąska i wyjątkowo stroma ta kolej
Offline
administrator
Szyny - tak przynajmniej wyglądają. A skąd... Z rozbiórki czegoś?
Offline
chrisfox napisał:
Tak chudo wyglądają na zdjęciu, czy naprawdę są wąskotorowe?
Jak na potrzeby kolei cegielnianej, czy folwarcznej moglyby byc wystarczajace. Szczegolnie przy trakcji konnej.
Tu akurat sa w charakterze odbojow bramnych. Ciekawe tylko, czy od czasu ukonczenia budynku w latach 1912-12, czy tez odbudowy, po zniszczeniach w 1939 i 1944/45?
Krzysztof
Offline
Żeby było marecko-kolejkowo, zacytuję Pokropińskiego:
Przy budowie linii od Targówka do Marek, w 1986 roku, popełniono błąd techniczny, stosując zbyt słabe szyny (typu H70, o masie 10 kg/m) oraz słabe podkłady sosnowe, używane przy trakcji konnej, kierując się względami oszczędnościowymi i zaleceniami różnych firm budujących w tym czasie wiele linii wąskotorowych.
Po wprowadzeniu do ruchu parowozów tor taki okazał się za słaby i już w 1899 roku przystąpiono do regularnej przebudowy torów, stosując szyny typu H80 o masie 14 kg/m, sprowadzane z hut rosyjskich i niemieckich, które przetrwały w torze ponad 30 lat.
Swoją drogą szyny które niedawno oglądałem (te w płocie na Czarnieckiego) też są wąziutkie. H70?
Offline