Kolejka Marecka - zaciekawiamy Warszawą



Forum Stowarzyszenia

Ogłoszenie

Aktualności - www.facebook.com/sopw.kolejka.marecka Aktualności - www.facebook.com/sopw.kolejka.marecka


  • Index
  •  » Inne koleje
  •  » Dzisiejsza wycieczka wzdłuż linii Zawada - Hrubieszów ...

#1 3.02.2008 00:15:29

księżyc_nad_gieesem

Moderator

Skąd: Ciecierzyn
Zarejestrowany: 16.09.2007
Posty: 132
WWW

Dzisiejsza wycieczka wzdłuż linii Zawada - Hrubieszów ...

... czyli o Gagarinach (część pierwsza)
Dzisiejszy post dedykuje panu Henrykowi o czym będzie w drugiej części.
Na dzisiejszą wycieczkę wybrałem się z Jarkiem Zielińskim. Prawdę powiedziawszy, byłem pełen obaw jeżeli chodzi o naszą ekskursję, bo nasza ostatnia zakończyła się wizytą na komisariacie polizji i zarzutami o terroryzm.
Plan był prosty jak budowa szyny kolejowej, zaczynamy w Zamościu a dokładnie w Płoskich i objeżdżamy wszystkie stacje i przystanki wzdłuż linii aż do Hrubieszowa włącznie. Plan został opracowany bardzo starannie, mapy wydrukowane a marszruta wyznaczona. Wystarczyło wsiąść do samochodu i pojechać.
Jak powszechnie wiadomo wykonanie planu (szczególnie planu wyjazdu krajoznawczego) jest odwrotnie proporcjonalne do szczegółowości planu. Czyli wycieczka pod tytułem „jedziemy na Zamojszczyznę coś fajnego zobaczyć” udaje się zawsze w przeciwieństwie do bardziej szczegółowych, jak nasz, planów.
Gdy zawitaliśmy do Zamościa oczom naszym ukazał się taki widok.
http://img150.imageshack.us/img150/1112/01gagarin862gj7.jpg
Tu muszę wyjaśnić, że Jarek Zieliński jest miłośnikiem kolei, w szczególności Gagarinów, chociaż zdanie „Jarek Zieliński jest miłośnikiem Gagarinów, w ogólności kolei” byłoby bliższe prawdy. Jedno spojrzenie na Jarka wystarczyło, żeby wiedzieć, ze dzisiejszy dzień upłynie na ściganiu Gagarinów po pięknej Ziemi Zamojskiej.
Jarek zaudał się, pogadać z mechanikiem a ja tymczasem ustrzeliłem Odkurzacza stojącego w peronach z pociągiem do Wrocławia.
http://img352.imageshack.us/img352/5114/02odkurzacz147vl2.jpg
Na więcej rzeczy nie starczyło mi czasu, bo Jarek krzyczał, że Gagarin za chwilę jedzie do Zawady i dalej do Izbicy po jakieś wagony. Zapakowaliśmy się do włoskiej myśli technicznej i popędziliśmy do Zawady. W Zawadzie serce Jarka urosło do wielkości przemysłowej bo stał tam drugi Gagarin z pustymi węglarkami do Rejowca, zwanego popularnie wahadłem.
http://img520.imageshack.us/img520/3527/03gagarin2023su6.jpg[/url]
Po chwili do Zawady wtoczył się luzak z Zamościa.
http://img120.imageshack.us/img120/8462/04gagarin862ci5.jpg
Stanęły koło siebie ładnie,
http://img122.imageshack.us/img122/1360/05gagarinydwaop0.jpg
Luzak trochę pojeżdził w te i nazad co w języku fachowym nazywa się ponoć manewrowaniem i poleciał do Izbicy po swoje wagony.
http://img81.imageshack.us/img81/5102/06gagarin862qm6.jpg
My zaś udaliśmy się do Ruskich Piasków celem złapania tam Gagarina z wahadłem. Ponieważ Gagarin nie nadjeżdżał, postanowiliśmy porozglądać się trochę po stacji. Budynek dworca jest w niezłym stanie, architektonicznie przypomina trochę dworzec w Lipie.
http://img81.imageshack.us/img81/4360/07ruskiepiaski1ei7.jpg
http://img112.imageshack.us/img112/8112/08ruskiepiaski2va7.jpg
Krótka bocznica do przepompowni gazu powstała jakoś niedawno, bo jak byłem ostatni raz w Ruskich Piaskach to jej tam nie było.
http://images31.fotosik.pl/129/f5e70735a15f89d9.jpg
Niestety zamiast szukać dobrego miejsca do zdjęcia Gagarina z wahadłem łaziliśmy po stacji i dopiero potężne Rp1 uświadomiło nam właściwy cel wizyty w Ruskich Piaskach. Było za późno na szukanie czegokolwiek i wjeżdżające wahadło złapaliśmy na przejeździe.
http://images32.fotosik.pl/129/b8f7218f4b933aca.jpg
Jak widać wahadło było baaardzo długie, stanęło na stacji i czekało na wracającego z Izbicy luzaka, w tym wypadku już w wagonami.
http://images27.fotosik.pl/151/223c1f3a82e4e9d1.jpg
Ja znalazłem jeszcze jakieś pozostałości po żurawiu wodnym
http://images25.fotosik.pl/150/175cd50a8b1db9ef.jpg
i zaudałem się na północną głowicę stacji celem zdjęcia wracającego z Izbicy luzaka. Ustrzeliwuję jeszcze nieczynną nastawnię
http://images27.fotosik.pl/151/b59b175f64456640.jpg
i jeszcze raz wahadło, bo co sobie będę żałował.
http://images32.fotosik.pl/129/a7789e471a964ecf.jpg
Tu muszę wyjaśnić, że po raz pierwszy w życiu, zapragnąłem wykonać zdjęcie inne niż wszystkie do tej pory, to znaczy do tej pory fotografowałem w celach dokumentacyjnych i mnie to zasadniczo wystarczało. Ale nie wiedzieć czemu naszło mnie żeby zrobić zdjęcie ładne. I chyba ładne do końca mi nie wyszło. Jako okoliczność łagodzącą mogę podać, że stałem w lekkim bagienku i raczej myślałem o przemakających butach niż o przemykających pociągach. Tak czy siak się pochwalę.
http://images31.fotosik.pl/129/66e496c8c5bdc8fc.jpg
http://images33.fotosik.pl/129/14f56b5861d42820.jpg
Specjalnie dla Krzyśka uwieczniłem trochę nitów.
http://images26.fotosik.pl/151/0686a52bad768959.jpg
Tymczasem luzak który stał się zdawką manewrował na stacji celem zabrania cysterny.
http://images28.fotosik.pl/152/dd6ebad06386ba2e.jpg
http://images26.fotosik.pl/151/e174e8a82fbf2810.jpg
Po krótkich manewrach stanął w południowej głowicy stacji gotowy do odjazdu.
http://images32.fotosik.pl/129/60dfe55689ca3d19.jpg
Nie czekając na odjazd zapakowaliśmy się do włoskiej myśli technicznej i popędziliśmy łapać zdawkę na szlaku.
http://images33.fotosik.pl/129/e0f090a8ebc75e1c.jpg
Udało nam się ustrzelić ją pod wiaduktem w Zawadzie.
http://images33.fotosik.pl/129/7b093b2c343cd966.jpg
Następnie popędziliśmy szybko do Płoskiego
http://images34.fotosik.pl/129/85a4be583d79b050.jpg
i można powiedzieć, że od tego miejsca zaczęliśmy realizację naszego misternego planu, bo gdzieś w tej kępie drzew znajdował się kiedyś przystanek Płoskie.
O obiektywnych trudnościach czyli dalszej części naszej ekskursji będzie jutro (mam nadzieję) bo dziś padam na twarz, mówiąc obrazowo.

Pozdrawiam serdecznie i obrazowo.

ksiezyc_nad_gieesem...


Dopoki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem,
że na swiecie jest tak wielu idiotow (C) Stanislaw Lem (1921-2006)

Offline

 

#2 3.02.2008 08:45:01

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11926
WWW

Re: Dzisiejsza wycieczka wzdłuż linii Zawada - Hrubieszów ...

Z różnych przyczyn zanadto się tym nie zajmuję, ale też - odkąd pamiętam, pewnie od wczesnych lat siedemdziesiątych - jestem wielkim miłośnikiem gagarinów (ten głęboki dźwięk...) Dziękuję za pamięć (nity!) i cierpliwie czekam na ciąg dalszy.


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#3 3.02.2008 14:51:30

Mechanik Jarząbek

Moderator

Zarejestrowany: 9.03.2007
Posty: 1536

Re: Dzisiejsza wycieczka wzdłuż linii Zawada - Hrubieszów ...

księżyc_nad_gieesem napisał:

My zaś udaliśmy się do Ruskich Piasków celem złapania tam Gagarina z wahadłem....

Od dawna znane zamiłowanie naszych sąsiadów  ....... do zegarków

księżyc_nad_gieesem napisał:

Ponieważ Gagarin nie nadjeżdżał,

Powinno być raczej: nie nadlatywał

A teraz już zupełnie serio:

księżyc_nad_gieesem napisał:

właściwy cel wizyty w Ruskich Piaskach

To powinna być dawna szopa kolei wąskotorowej Cukrowni Klemensów

Offline

 

#4 3.02.2008 19:13:32

księżyc_nad_gieesem

Moderator

Skąd: Ciecierzyn
Zarejestrowany: 16.09.2007
Posty: 132
WWW

Re: Dzisiejsza wycieczka wzdłuż linii Zawada - Hrubieszów ...

W Płoskich znajduje węgierską szynkę z 1916 roku. W tymże roku wybudowano linię Bełżec - Zamość, więc można domniemywać, że leżała kiedyś na tej właśnie linii.
http://images25.fotosik.pl/150/43ec93f3291432cb.jpg
Dworzec w Zamościu prezentuje się okazale, ale tylko od zewnątrz. Oszczędzę wam ślicznych widoków obdrapanych ścian.
http://img185.imageshack.us/img185/4484/26zamoscdworzecex8.jpg
Dworzec został, podobnie jak cała stacja kompletnie zniszczony przez wycofujących się Niemców. Po odbudowie wyglądał tak:
http://www.khdk.cba.pl/zam_1944/11.jpg
czyli niewiele się zmienił.
Zaudaję się na zachodnią głowicę, gdzie widać, rzadkie już działające semafory kształtowe.
http://img340.imageshack.us/img340/8866/27zamosczachodniaglowicvj5.jpg
i taki oto wskaźnik, a że nie mam do ręką instrukcji E1 to nie wiem jaki.
http://img509.imageshack.us/img509/710/28zamoscwskaznikao9.jpg
Głowica wschodnia stacji Zamość zmieniła się trochę od mojego ostatniego pobytu. Semafory kształtowe ostały się jeszcze.
http://img110.imageshack.us/img110/6472/29zamoscsemaforyir0.jpg
ale zniknęła, stara bo pomiatająca austriackie czasy, dwustanowiskowa szopa oraz równie stara drewniana wieża wodna.
Obecnie wygląda to tak:
http://img179.imageshack.us/img179/291/30zamoscwschodniaglowictz1.jpg
Parę lat temu...
http://img179.imageshack.us/img179/8206/58zamoscwschodniaglowicor3.jpg
Wedle miejscowych plotek, Zamość ma się stać stacją końcową a linia Zamość - Jarosławiec rozebrana w całości. Połączenie z Hrubieszowem będzie realizowane północną obwodnicą wzdłuż LHS-u.
Wieża wodna z bliska wyglądała tak ...
http://img210.imageshack.us/img210/6660/57zamoscwiezaie4.jpg
... szopa w środku tak
http://img91.imageshack.us/img91/3471/59zamoscszopatg0.jpg
Jeszcze rzut oka na mostek za stacją i jedziemy dalej na wschód.
http://images34.fotosik.pl/130/f85a22101722fe84.jpg[/url]
Naprawdę ostatni rzut oka na stację.
http://img225.imageshack.us/img225/2698/32zamoscdrugastronajr3.jpg
Pierwszym przystankiem za Zamościem są Cześniki. Jakoś dziwnie znajomo wygląda ten budynek.
http://images34.fotosik.pl/130/9876e15054f7c7cf.jpg
http://img265.imageshack.us/img265/6331/37czesnikinl1.jpg
Pierwszą stacją zaś Miączyn, gdzie napotykamy ekipę rozbierającą dworcowy budynek.
http://images24.fotosik.pl/152/757807014a9abcb5.jpg
Panowie są generalnie mili i sympatyczni, pozwalają porobić zdjęcia. Z tego co zeznali budynek stacyjny do 1944 roku był piętrowy, został wysadzony przez wycofujących się Niemców i odbudowany jako parterówka z poddaszem. Gdyby nie braki w poszyciu dachu można by powiedzieć, że to była piękna stacyjka.
http://img206.imageshack.us/img206/1552/39miaczynhq1.jpg
Następnym przystankiem są Koniuchy. Panowie od rozbiórek już tam byli i po budynku zostały się tylko fundamenty i resztki kibelka.
http://images28.fotosik.pl/152/30fd0014cc28e103.jpg
Jedziemy dalej do Frakamionki. Tutaj panów od rozbiórki nie było a pracami rozbiórkowymi zajęła się miejscowa młodzież.
http://img89.imageshack.us/img89/2667/41frakamionkabc5.jpg
http://images33.fotosik.pl/130/548847a1fd0d1ded.jpg
Niestety dalszą ekskursję przerwały nam tak zwane obiektywne trudności, których skutek można sobie obejrzeć poniżej.
http://img169.imageshack.us/img169/8342/43obiektywnetrudnoscikg4.jpg
Wybawieniem okazał się mieszkający w pobliżu pan Henryk i jego 42-letnia polska myśl techniczna czyli Ursus U-328.
http://img138.imageshack.us/img138/111/44wybawieniebv3.jpg
Oprócz gratisowego ciągania z błota, zostaliśmy zaproszeni na herbatę i pouczeni, żeby już nigdzie w deszcz nie jeździć tylko wracać do domów do żon, dzieci i ogniska domowego.
Niestety chęć obejrzenia Werbkowic była silniejsza od światłych rad pana Henryka i zaudaliśmy się do Werbkowic.
Na początek rzuciliśmy okiem na podwójny most na Hoczwi.
http://img137.imageshack.us/img137/506/46werbkowice2st4.jpg
To z tyłu to jeden z wielu nieukończonych na LHS-ie wiaduktów. Przy okazji zdjąłem bardzo ładny budynek, być może w ogóle nie mający nic wspólnego koleją.
http://images28.fotosik.pl/152/24668d78b5f0b5ac.jpg
Dworzec w Werbkowicach jest okazały nad wyraz, milo że częściowo zamieszkały nie jest w najlepszym stanie.
http://images31.fotosik.pl/130/706d4e89cafa1030.jpg
Tu jakaś zwrotnica prowadząca do nikąd.
http://img223.imageshack.us/img223/6240/48werbkowice4oe4.jpg
Kilka zdjęć obrazujących Werbkowice Wąskotorowe.
http://images31.fotosik.pl/130/740b01928cf491ab.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/3083/50werbkowice6xy7.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/3662/53werbkowice9sc4.jpg
http://images31.fotosik.pl/130/2d9f6f13d43d2e7a.jpg
Jeszcze rzut oka na werbkowickie semafory
http://img442.imageshack.us/img442/7108/55werbkowicesemaforycu2.jpg
Ostatni rzut oka na dworzec...
http://images33.fotosik.pl/130/d6e4704364e0d611.jpg
... i wracamy do domu.

Pozdrawiam serdecznie i deszczowo.

ksiezyc_nad_gieesem...


Dopoki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem,
że na swiecie jest tak wielu idiotow (C) Stanislaw Lem (1921-2006)

Offline

 

#5 3.02.2008 19:22:28

księżyc_nad_gieesem

Moderator

Skąd: Ciecierzyn
Zarejestrowany: 16.09.2007
Posty: 132
WWW

Re: Dzisiejsza wycieczka wzdłuż linii Zawada - Hrubieszów ...

Mechanik Jarząbek napisał:

To powinna być dawna szopa kolei wąskotorowej Cukrowni Klemensów

Nie było niestety odpowiedniego klimatu do poszukiwań szopy po wąskotorówce. Ale kiedyś spróbuje się tym zająć. Ale żeby nie było nic o ordynackiej wąskotorówce to wrzuciłem parę fotek tego co po niej zostało.

Pozdrawiam serdecznie i klimatycznie.

ksiezyc_nad_gieesem...


Dopoki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem,
że na swiecie jest tak wielu idiotow (C) Stanislaw Lem (1921-2006)

Offline

 

#6 3.02.2008 19:49:26

chrisfox

administrator

status 1
GG? ni mom i nie bede mioł
Skąd: z getta
Zarejestrowany: 8.03.2007
Posty: 11926
WWW

Re: Dzisiejsza wycieczka wzdłuż linii Zawada - Hrubieszów ...

I to się nazywa relacja... Miło chociaż popatrzeć. Może kiedyś w końcu gdzieś się wybiorę (za tydzień na pewno nie ).


Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę

Offline

 

#7 23.02.2008 16:11:15

Mechanik Jarząbek

Moderator

Zarejestrowany: 9.03.2007
Posty: 1536

Re: Dzisiejsza wycieczka wzdłuż linii Zawada - Hrubieszów ...

Tak wyglądała około 10 lat temu dawna parowozownia kolei cukrowniczej w Ruskich Piaskach.

http://kolejkamarecka.pun.pl/_fora/kolejkamarecka/gallery/5_1203779052.jpg

Offline

 
  • Index
  •  » Inne koleje
  •  » Dzisiejsza wycieczka wzdłuż linii Zawada - Hrubieszów ...

                                 Czasy takie, że na fb też trzeba trochę istnieć - zajrzyjcie do nas i tam. A tu jesteśmy już od dobrych dziesięciu lat :)                                

adres IP


Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora