Forum Stowarzyszenia
Moderator
Widzę ,że sekcja "tramwajowa" rozwija się prężnie
W NAC wyszperałem takie oto zdjęcie:
.
Wydało mi się to bardzo ciekawe. A do kol.Liptona pytanie: która to zajezdnia jest uwieczniona na tym zdjęciu? Mam różne koncepcje, ale nie do końca jestem pewien.
Offline
administrator
Pytanko wprawdzie nie do mnie, ale zachowam się niegrzecznie i odpowiem. Młynarska.
Offline
Moderator
E tam, wcale się nie obraziłem .
Dzięki za odpowiedź.
Offline
Moderator
Oj, ładna fotka
Offline
Użytkownik
Wierzbowa napisał:
Widzę ,że sekcja "tramwajowa" rozwija się prężnie
:-)
Wierzbowa napisał:
W NAC wyszperałem takie oto zdjęcie:
http://www.kolejkamarecka.pun.pl/_fora/ … 764842.jpg.
Wydało mi się to bardzo ciekawe. A do kol.Liptona pytanie: która to zajezdnia jest uwieczniona na tym zdjęciu? Mam różne koncepcje, ale nie do końca jestem pewien.
Kolega Chrisfox już odpowiedział. A ja przy okazji ponawiam pytanie: czy tak trudno jest nie robić bałaganu i wrzucać kolejne zdjęcia do osobnych wątków? Chyba właśnie po to powstało to podforum, no chyba że się mylę...
Krzychu: możesz to przerzucić? Podobnie jak i foto z Żoliborza, o którym nadal mam chęć podyskutować ;-)
Offline
administrator
Wydzieliłem wątek, bo przypadkiem wpadło mi takie zdjątko:
Przeszukując dysk przy okazji dyskusji o Żoliborskiej, trafiłem na coś, co w pierwszej chwili uznałem za wykonane na Muranowie. Oczywiście, to nie tam - Młynarska, wschodnia strona hali.
Offline
Użytkownik
lipton napisał:
Wierzbowa napisał:
W NAC wyszperałem takie oto zdjęcie:
http://www.kolejkamarecka.pun.pl/_fora/ … 764842.jpg.
Wydało mi się to bardzo ciekawe. A do kol.Liptona pytanie: która to zajezdnia jest uwieczniona na tym zdjęciu? Mam różne koncepcje, ale nie do końca jestem pewien.Kolega Chrisfox już odpowiedział.
A ja teraz trochę dopowiem...
Zdjęcie wykonano dokładnie 28.06.1933 r. na II torze przed I halą zajezdni wolskiej. W tle gmach dyrekcji (Młynarska 2), po lewej fragment budynku zajezdniowego. A jest to silnikowy wagon towarowy zaadaptowany na jeżdżącą makietę statku "Tramwajarz" propagującego budowę polskiej potęgi na morzu. Zdaje się, że widziałem gdzieś również fotkę jak to cudo jechało przez miasto - musiało robić wrażenie
Offline
Moderator
już kiedyś wrzucałem: oddział azerbejdżański na Młynarskiej, w tle zajezdnia.
(artykuł w GW http://miasta.gazeta.pl/warszawa/202902 … ?sms_code=)
mam jeszcze kilka zdjęć ale dzisiaj nie dam rady ich wrzucić
Offline
Użytkownik
chrisfox napisał:
http://www.kolejkamarecka.pun.pl/_fora/ … 058800.jpg
Przeszukując dysk przy okazji dyskusji o Żoliborskiej, trafiłem na coś, co w pierwszej chwili uznałem za wykonane na Muranowie. Oczywiście, to nie tam - Młynarska, wschodnia strona hali.
Tak, to R-1 z całą pewnością. I z całą pewnością strona wschodnia, bo od zachodniej nie było wtedy wjazdów Na zdjęciu widać, że wykonano je w okresie kiedy obowiązywało zaciemnienie wagonów: żaluzje w oknach oraz malowane na biało doły słupów trakcyjnych bardzo dobitnie o tym świadczą.
Offline
administrator
Z całą pewnością wschodnia, bo sprawdziłem na widoczku z góry (my tu raczej nie podajemy lokalizacji nie mając pewności) Dziękuję za uwagę o zaciemnieniu, nie zauważyłem.
Tak więc, zdjęcie wklejone przez Darka wykonano od strony Siedmiogrodzkiej.
Offline
Użytkownik
chrisfox napisał:
Z całą pewnością wschodnia, bo sprawdziłem na widoczku z góry (my tu raczej nie podajemy lokalizacji nie mając pewności) Dziękuję za uwagę o zaciemnieniu, nie zauważyłem. Tak więc, zdjęcie wklejone przez Darka wykonano od strony Siedmiogrodzkiej.
Dokładnie tak. Jest to zdjęcie zrobione z trochę większej odległości niż to zapodane przez Ciebie ze stojącymi tramwajarzami.
Offline
Moderator Kombinator
A czemu malowano doły słupów trakcyjnych na biało?
Offline
administrator
Żeby były widoczne (przepraszam, jeśli to brzmi nieco niepoważnie ). Świadkowie życia w zaciemnionym mieście wspominają, że poruszać się w takich warunkach nie było łatwo.
Offline
Moderator
Zajezdnia na ulicy Młynarskiej
kilka zdjęć z różnych ujęć (żeby się nie myliło to z mapką )
1. zdjęcia powyżej przedstawiane,
2.dalsze ujęcie od od strony Siedmiogrodzkiej
3. Defilada sportowców na stadionie sekcji sportowej Dyrekcji Tramwajów Miejskich - 1938r. Po lewo budynki szpitala zakaźnego po prawo gmach dyrekcji
4. Gmach dyrekcji Tramwajów Miejskich około 1933 roku
inne ujecie - też 1933r
oraz zdjęcie powojenne 1945r
5. Wciągnięcie flagi na maszt na stadionie sekcji sportowej Dyrekcji Tramwajów Miejskich - 1938r Widać budynki przy Skierniewickiej i Rogalińskiej.
6. kolejne zdjęcie przedstawiające zniszczenia powojenne
7. ruiny warsztatów głównych, z tyłu gmach dyrekcji
tu po rozbiórce warsztatów widać gmach dyrekcji w tle zabudowania szpitala zakaźnego
Ostatnio edytowany przez Daros (13.11.2009 11:42:46)
Offline
Moderator
aby wyjaśnienia były czytelne podzieliłem je na 2 części
8. zajezdnia w latach 50-tych (w tle zabudowania szpitala zakaźnego)
9. widok (prawdopodobnie z gmachu dyrekcji) w kierunku Siedmiogrodzkiej
ujęcie powojenne
10. widok na warsztaty (w tle widać kamienicę stojącą przy Karolkowej róg Krochmalnej
oraz inne ujęcie warsztatów
Offline
administrator
Aleś się naklikał... Ładne
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
Aleś się naklikał... Ładne
Po prostu lubię porządek
no to jeszcze bonus
tramwaj konny - po lewo widoczna elektrownia przy Przyokopowej
Offline
Użytkownik
zaruk napisał:
A czemu malowano doły słupów trakcyjnych na biało?
Po prostu białą farbę widać po ciemku lepiej niż czarną
Offline
Użytkownik
Daros napisał:
chrisfox napisał:
Aleś się naklikał... Ładne
Po prostu lubię porządek
I dobrze, porządek ważna rzecz. Dobra robota! Choć fotki znane. Oczywiście są inne jeszcze, jak mi się uda skaner kiedyś odpalić, to pouzupełniam. A przy okazji widać tu dobitnie jak przydatne są wątki tematyczne!
Ostatnio edytowany przez lipton (13.11.2009 19:05:01)
Offline
Moderator
lipton napisał:
Oczywiście są inne jeszcze, jak mi się uda skaner kiedyś odpalić, to pouzupełniam. A przy okazji widać tu dobitnie jak przydatne są wątki tematyczne!
na to liczyłem
Offline