Forum Stowarzyszenia
Moderator
Do napisania tego posta zaispirował mnie kierownik serwisu http://www.mapywig.org/ Marek Zieliński, który jakiś czas temu podesłał mi fragment mapy:
Wedle mojej wiedzy w tamym rejonie nie powinno być żadnej kolei do mniej wiecej lat 60-tych obiegłego wieku. Jak widać na rysunku linia Rzeszów - Ocice została zaprojetowana już przed wojną i była zbiżona (żeby nie napisać, że identyczna) do przebiegu do obecnej linii. Co można powrównać z poniższym obrazkiem.
Zatem czy uprawniona jest teza, że linia Ocice - Rzeszów została zaprojektowana w całości i tylko wybuch wojny zniweczył plany dociągnięcia linii do Rzeszowa ?
Pozdrawiam serdecznie i projektowo.
ksiezyc_nad_gieesem ...
Offline
administrator
Załączone obrazki zdają się sugerować, że jest uprawniona
Offline
Moderator
chrisfox napisał:
Załączone obrazki zdają się sugerować, że jest uprawniona
Wobec poniższego, można spekulować, czy Austriacy, przypadkiem rzecz jasna, nie przymierzali się do tej linii.
Pozdrawiam serdecznie i mierniczo.
ksiezyc_nad_gieesem...
Offline
Nasz Drogi Gość
Linia Ocice-Rzeszów do Kolbuszowej była zaprojektowana jeszcze przed wojną, ba nawet w Widełce powstał nasyp w innym miejscu niż jest obecnie. Mało tego, pierwszy przepust od strony Rzeszowa wybudowano w 1920 roku, podobnie jak częsć nasypu i most stalowy na Mrowli w Zaczerniu, dodam jeszcze, że na stacji w Kolbuszowej powstały budynki (obok których zgromadzono nawet pewną ilość podkładów), jak i część budynków drewnianych na szlaku np. w Zaczerniu. Podsumowując, nasyp był, toru nie było.
Pozdrawiam.
forest
Moderator
forest napisał:
Linia Ocice-Rzeszów do Kolbuszowej była zaprojektowana jeszcze przed wojną, ba nawet w Widełce powstał nasyp w innym miejscu niż jest obecnie.
forest napisał:
Mało tego, pierwszy przepust od strony Rzeszowa wybudowano w 1920 roku, podobnie jak częsć nasypu i most stalowy na Mrowli w Zaczerniu, dodam jeszcze, że na stacji w Kolbuszowej powstały budynki (obok których zgromadzono nawet pewną ilość podkładów), jak i część budynków drewnianych na szlaku np. w Zaczerniu. Podsumowując, nasyp był, toru nie było.
Znalazłem jeszcze dwa miejsca gdzie obecny przegieg linii jest różny od przedwojennego.
Durbas
Cmolas
Pozdrawiam serdecznie i leśnie.
ksiezyc_nad_gieesem ...
Offline
administrator
Jakoś tak wyszło, że popatrzyłem uważnie a nawet ze zrozumieniem Rewelacja, naprawdę.
Offline